Google are la dispoziție două luni pentru a-și îmbunătăți modul în care prezintă rezultatele căutărilor pe internet pentru zboruri și hoteluri și pentru a explica modul în care indexează aceste rezultate pentru a evita posibile sancțiuni din partea Uniunii Europene.
Cel mai popular motor de căutare pe internet se confruntă de mult timp cu controlul autorităților antitrust și al asociațiilor de consumatori din întreaga lume privind practicilor sale comerciale, iar în unele cazuri a fost sancționat cu amenzi foarte mari.
Ultimele reclamații vizează prețurile serviciilor Google Flights și Google Hotels, scrie Reuters.
Prețurile finale pentru aceste servicii ar trebui să includă taxele care pot fi calculate în avans, iar prețurile de referință utilizate pentru calcularea reducerilor ar trebui să fie clar specificate, astfel încât clienții din UE să nu fie induși în eroare atunci când utilizează motoarele de căutare pentru a-și planifica vacanțele.
De asemenea, Google trebuie să revizuiască și termenii standard din Google Store, deoarece în unele cazuri comercianții au mai multe drepturi decât consumatorii.
Dacă Google nu va implementa îmbunătățirile solicitate, Uniunea Europeană a anunțat că va impune companiei o serie de sancțiuni care vor fi stabilite ulterior.