Uciderea unei ursoaice stârnește un val de indignare în Italia.
Așa și trebuie să se întâmple într-o țară locuită de oameni care au ajuns la un nivel superior de evoluție.
Pentru că nu urșii aceia sunt de vină pentru că nu mai au ce mânca și sunt nevoiți să caute în tomberoane sau să cerșească la marginea șoselelor, vinovați sunt cei care le-au tăiat pădurile, politicienii care au transformat aceste păduri în niște proprietați private și care vor să ducă toată această mizerie la un nivel superior, interzicând chiar și oamenilor, turiștilor, să intre în pădurile țării.
Și da, indignarea împotriva politicienilor este justificată, întotdeauna politicienii sunt de vină, și când este vorba de urși, și când pentru a abate atenția populației de la alte probleme mai grave sunt folosiți cainii, ungurii, evreii sau imigranții.
Bineînteles, mai sunt și situații în care interesul este mult mai direct, când un psihopat oarecare vrea neapărat să se laude că a ucis un urs, sau o vulpe, sau un cerb, și plateste oricât pentru a obține permișiunea de a face acest lucru. Atunci politicienii vor face lobby pentru a modifica legea pentru că acest lucru să fie permis, iar idioții utili din presa, pe bani sau din prostie, vor scrie articole despre caini care mănâncă oameni sau unguri care i-au persecutat pe dacii din Transilvania. Se întâmplă și la noi, chiar mai des decât în Italia.
Prima țară care îi lasă pe trotinetiști fără obiectul distracției.
Observați bucuria care răzbăte chiar din titlul articolului, le-au făcut-o, hai să facem și noi, să-i eliminam pe bandiții ăia de trotinetiștii iresponsabili de pe drumurile patriei.
Aproape toate ziarele au publicat această știre.
De fapt, cel puțin titlul știrii ne spune o minciună, te poti plimba cu trotineta prin Paris cât ai chef, nu poți să închiriezi trotinete, ceea ce este cu totul altceva.
Ceea ce nu au înteles domnii ziariști este că în felul asta nu au făcut decât să ne arate cât de cretini sunt.
Pentru că de fapt nu cei care se deplasează prin orașe cu trotinetele sunt problema, adevarata problemă sunt șoferii. Ăștia trebuie împuținați pe drumuri și șosele, pentru că nu trotinetele provoacă anual zeci de mii de accidente mortale sau mai puțin mortale, șoferii le provoacă. Șoferii sunt și cei care îngreunează circulația pe drumuri, șoferii sunt cei pentru care se cheltuie sume imense pentru reabilitatea infrastructurii, masinile sunt cele care poluează și ne îmbolnăvesc, și cauza lor nu mai putem să ne lăsăm copiii să se joace pe străzile orașului.
Un articol care a pornit de la o postare pe Facebook ne reamintește despre o problemă pe care o avem de câțiva ani: abandonarea deșeurilor de volum relativ mare în diferite locuri din oraș.
O întrebare care se pune este cine sunt acești oameni care fac așa ceva? Pentru că nu chiriașul ăla amărât aruncă patul proprietarului și celelalte lucruri din apartament la colțul străzii.
Răspunsul este relativ simplu:
Sunt cei care atunci când dumneavoastră stați cuminte la semafor așteptând să se facă verde trec pe roșu, și astfel vor avea un avans față de voi.
Sunt cei care imediat după revoluție furau rulmenții și frezele și ce mai apucau din fabricile și uzinele patriei și le duceau la turci, de unde aduceau blugi și gumă de mestecat, și astfel au avut un avans față de cei care în acea perioadă au stat și au muncit pentru a-și câștiga existența.
Sunt cei care imediat după revoluție s-au înghesuit să primească certificate care mai târziu le-au adus avantajul unui spațiu comercial, sau al unui teren, sau a unei rente pe viață.
Sunt cei care mai târziu duceau benzină în PET-uri la sârbi.
Sunt cei care și mai târziu, cu banii câștigați din traficul de benzină și furtul de rulmenți cumpărau mașini de la Germania și le vindeau aici la un preț mult mai mare. Fără să plătească vreodată o taxă sau vreun impozit.
Sunt cei care au ieșit la pensie la 40-45 de ani, cu o pensie de zeci de ori mai mare decât a cuiva care a muncit 40 de ani, și din banii aceștia și din ce au mai pus deoparte de-a lungul timpului au reușit să cumpere mai întâi un apartament, după aceea au mai cumpărat unul, și încă unul, le-au închiriat pe măsură ce le cumpărau și astfel au ajuns să aibă 5-10-20-50 de apartamente din care obțin venituri, din nou, fără să plătească niciun fel de taxe și impozite.
Sau și-au cumpărat zeci de mașini pe care le închiriază pentru taximetrie la prețul de 100 sau 200 de lei/zi. Tot fără a plăti taxe și impozite.
Sunt cei care au un petec de pământ la țară, primit moca de la Iliescu, și primesc subvenții pentru roșii, după care se duc în piața de gros, cumpără roșii cu 50 de bani/kg și ni le vând nouă cu 6-10-20 lei/kg.
Sunt cei care își înșira cearceafurile și chiloții pe spațiile verzi dintre blocuri, sau care transformă aceste spații verzi într-un fel de proprietate privată pe care fie că o împrejmuiesc, plantându-și acolo tot felul de floricele și legume, fie că își construiesc pe ea tot felul de hondrobele la început, după care văzând că nimeni nu le face nimic consolidează acea construcție refăcând-o din BCA sau bolțari, iar în final acolo va apare o mică butică, sau un salon de coafură sau de reparat telefoane. Pe care eventual o închiriază.
Sunt pegra acestei țări.
Culmea este că dacă-i întrebi pe toți aceștia de unde au avut banii care le-au permis să devină niște latifundiari îți vor spune că ei au muncit. Că sunt inteligenți.
De fapt nu sunt inteligenți, sunt șireți, ceea ce e cu totul altceva.
Se propun și tot felul de metode de a rezolva această problemă a gunoaielor, insistându-se pe camerele de supraveghere, de parcă atât autorul cât și ziariștii care l-au popularizat ar avea vreun interes în industria sistemelor de securitate și supraveghere.
Părerea mea este că nu cu camere video și polițiști se păstrează curățenia. De curățenie trebuie să se ocupe măturătorii, cei care se ocupă de salubritate. Oamenii aceia și Primăria trebuie să se organizeze în așa fel încât nimeni să nu fie tentat să arunce gunoiul pe stradă sau când acesta este aruncat să fie strâns cât se poate de repede. Am sugerat de nenumărate ori cum s-ar putea face practic acest lucru.
Pentru că e mai ușor să pui un container în locurile în care există tendința să se formeze rampe clandestine de gunoi decât să schimbi oamenii.
Și e mult mai ieftin decât o cameră de supraveghere.
***
New York Times: Facebook şi Instagram ar putea deveni cu plată în Europa
Meta, compania-mamă a Facebook, ia în considerare versiuni plătite ale Facebook şi Instagram care nu ar avea publicitate pentru utilizatorii din Europa, anunţă New York Times, citând trei persoane care au cunoştinţă de planurile companiei.
Moartea unei ursoaice care a fost împuşcată lângă un parc naţional din centrul Italiei, lăsând doi pui singuri care trebuie să se descurce acum fără mama lor, a atras condamnarea grupurilor pentru protecţia animalelor şi a politicienilor, relatează dpa.
Decizia vine în urma unui referendum fără precedent, care a strâns 90% voturi pentru. Peste 15.000 de trotinete electrice au fost retrase de pe străzile Parisului. Primărița Parisului, Anne Hidalgo a promis că va respecta rezultatul referendumului. Oamenii se plângeau că utilizatorii îngreunează traficul rutier și cresc riscul de accidente. Pericol era și pe trotuare, […]
Crima organizată „a proliferat din cauza corupţiei şi a pasivităţii administraţiei, inclusiv a Poliţiei”, a declarat, vineri, ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, care a avut, la Constanţa, alături de secretarul de stat Bogdan Despescu, o şedinţă de lucru cu conducerea interimară.
Dumitru Chisăliță, președintele Asociației Energia Inteligentă, a declarat în cadrul unei emisiuni la Antena 3 că românii ar putea plăti facturi mult mai mari începând din această toamnă. Potrivit acestuia, eliminarea subvențiilor la energie ar putea duce instant la dublarea facturilor pentru consumatori şi creșterea profiturilor cu cel puțin 25% pentru furnizori.
Veste bună pentru veteranii României: vor creşte pensiile mici
Pensiile mici vor creşte cu certitudine şi va axista o abordare diferenţiată în funcţie de venituri, declară premierul Marcel Ciolacu.
Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a fost extrem de diplomat după discuțiile purtate vineri cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe temea reabilitării căii ferate care traversează orașul. Oficialul guvernamental atrăgea atenția că proiectul din orașul de pe Bega a rămas singurul care nu a trecut de etapa avizelor. Lațcău a privit cu ochi buni întâlnirea, remarcând…
Ruben Lațcău contraatacă în problema contractului de întreținere luat celor de la Colterm
Noi avem nevoie de firme de specialitate care să își facă treaba, nu de combinații dubioase de partid, a justificat viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, decizia de a se lansa licitația pentru găsirea unei firme care să se ocupe de întreținerea clădirilor deținute de primărie, și renunțarea la contractul cu Colterm. Acesta a fost unul păgubos,…
Demolare cu iz penal, în Piața Libertății din Timișoara
Zona Pieţelor Sfântul Gheorghe – Libertăţii, din centrul istoric al Timişoarei. Clădiri istorice. O demolare cu iz penal. O grindă metalică se prăbuşeşte pe clădirea vecină. Panică, la fel ca la cutremur. Poliţia Locală şi Disciplina în construcţii au preluat cazul.
Toate acestea s-au întâmplat, ca într-un film de groază din Bucureştiul lui martie 1977, în centrul Timişoarei, pe strada Dimitrie Cantemir nr. 1.
Invazia nesimțiților, la Timișoara
Așa arată un colț verde, de la intersecția străzilor Timiș cu Stelelor, în zona Dacia, unde o nouă familie s-a mutat în Timișoara.
Ce facem astăzi, 2 septembrie 2023, în Timișoara?
Sâmbătă, 2 septembrie, este o zi plină de evenimente la care puteți lua parte: târguri, proiecții de filme, festivaluri, expoziții, workshopuri, concerte sau petreceri în oraș.