Directorul general al Aeroportului Internațional Timișoara, dl. Dorel Grādinaru, a făcut, ieri, următorul anunț pe o rețea de socializare:
”Stimați pasageri
În vederea diversificării destinațiilor disponibile, Aeroportul Internațional Timișoara vă invită să alegeți spre ce alte destinații ar trebui să se introducă zboruri de pe Aeroportul Timișoara.
Vă rugăm să ne indicați opțiunile dumneavoastră accesând sondajul disponibil pe pagina Aeroportului Timisoara www.aerotim.ro ,,Alege o nouă destinație’’
Informațiile obținute în urma acestui sondaj de opinie vor reprezenta un argument solid, care să susțină demersurile de creștere a numărului de rute disponibile de pe Aeroportul Internațional Timișoara.
Prezentul sondaj de opinie nu colectează și nu prelucrează date cu caracter personal.”
Faptul că se sugerează că părerea potențialilor beneficiari chiar ar conta pentru conducerea unui aeroport din România e, în sine, un lucru bun. Ceea ce este făcut, însă, ”ca la noi”, adică, mai simplu spus, cu picioarele, e că participanții la sondaj pot vota din niște destinații deja existente, fără să poată propune. Ceea ce înseamnă că deja s-au trasat niște idei de acoperire pentru noi rute, și nu se sondează decât procentul de entuziasm al oamenilor pentru fiecare. Nici până aici n-ar fi extrem de rău, doar că se pare că ori nu s-a doirt, ori nu s-au găsit fondurile necesare (ceea ce ar fi ciudat) pentru a se realiza un sondaj cu voturi unice. Așadar, dacă un extravagant vrea neapărat iarbă din Amsterdam, el va putea vota de încă 27.000 de ori destinația respectivă, cu un simplu refresh. Pentru că, în mod cert, nu ne-am închipui că au votat 27.000 de oameni pentru Amsterdam, cum n-au votat nici 221 de oameni pentru Tel Aviv, cum numai ale noastre sunt 3 voturi, dorind să vedem de se permite votul multiplu.
Așa că… o idee bună a fost pusă pe șine proaste, din fașă. Nu așa se face un sondaj. Păcat.
În altă ordine de idei, destinațiile care au fost votate, mai mult ca sigur, cu mai multe mâini de către împătimiți, sunt, după locurile obținute (chiar și de treaba asta e irelevantă) următoarele orașe: Amsterdam, Eindhoven, Koln, Viena, Hamburg, Billund, Lyon, Berlin și, cu mai puține voturi, alte 13 variante.
R. Băluțescu
vvv
Ideea in sine, ca aeroportul ar putea introduce destinatii noi, e fantasmagorica. Aeroportul incaseaza niste chirii si taxe de handling, nu opereaza zboruri, iar companiile aeriene isi fac propriile studii de piata, nu „pun botul la vrajeala asta ieftina”…
in tara 2 destinatii sunt foarte importante ,acestea fiind Iasi si Brasov.in strainatate-Madrid,Barcelona,Roma,Londra