Administrația Fondului pentru Mediu validează Primăria Municipiului Timișoara pentru casarea autovehiculelor uzate și acordarea unui stimulent financiar
Primăria Municipiului Timișoara a obținut validarea din partea Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) pentru a implementa Programul privind casarea autovehiculelor uzate. În acest moment, se află în curs de semnare contractul de delegare între Municipiul Timișoara și AFM, prin care AFM va aloca suma de 11.280.000 de lei pentru casarea, radierea din circulație și radierea din evidențele fiscale a 4700 de autovehicule uzate.
Pentru a facilita accesul la informații, Primăria Municipiului Timișoara a creat o secțiune specială pe site-ul său, unde cetățenii pot găsi detalii despre Programul Rabla 2023. Adresa web a secțiunii este: https://www.primariatm.ro/programul-rabla-2023/.
Stimulentul acordat beneficiarilor care casetează și radiază un autovehicul uzat este de 3000 de lei. Din această sumă, 600 de lei provin din fonduri proprii ale primăriei, iar 2400 de lei din finanțarea alocată de Fondul pentru Mediu.
În paralel cu semnarea contractului de delegare, specialiștii din cadrul Primăriei Timișoara lucrează la elaborarea Procedurii și a Regulamentului intern pentru desfășurarea programului, documente care vor fi supuse aprobării Consiliului Local.
După semnarea contractului de delegare, AFM va publica pe pagina sa de internet anunțul privind deschiderea sesiunii de înscriere pentru solicitantii de finanțare, adică proprietarii de autovehicule uzate. Persoanele fizice interesate să beneficieze de stimulentul de casare vor putea să se înscrie în aplicația AFM accesând linkul: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.
După încheierea perioadei de înscriere a persoanelor fizice, AFM va transmite Municipiului Timișoara o listă cu persoanele înscrise în program, în limita bugetului prevăzut în contractul de delegare. Primăria va trimite notificări tuturor persoanelor înscrise, oferindu-le modelul cererii de acordare a stimulentului și documentele necesare pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate.
Cererile de acordare a stimulentului de casare, însoțite de documentele justificative obligatorii care atestă îndeplinirea condițiilor de eligibilitate, vor fi depuse online prin intermediul site-ului Direcției Fiscale a Municipiului Timișoara (DFMT): www.dfmt.ro – secțiunea depunere declarații online, opțiunea Rabla Local PAS 1.
Beneficiarii care îndeplinesc condițiile de eligibilitate vor încheia contracte de finanțare cu Municipiul Timișoara în cadrul programului „Rabla local”. După încheierea contractului, se vor efectua demersurile necesare pentru radierile și scoaterea din evidența fiscală a mijloacelor de transport uzate de către Poliție, urmate de transmiterea documentelor către DFMT. După finalizarea acestor etape, DFMT va transfera stimulentul de casare în conturile bancare indicate de beneficiarii finanțării.
Pentru a asigura respectarea condițiilor de eligibilitate pe termen lung, beneficiarii finanțării vor fi monitorizați timp de 3 ani și li se va interzice achiziționarea autovehiculelor sub Euro 5. În caz contrar, aceștia vor fi obligați să restituie stimulentul financiar acordat.
foto descriptiv (c) Inquam Photos / George Călin