Nicoleta C. May 9, 2020

 

Primăvara este perioada de curățare și regenerare a organismului. Chiar dacă nu mai suntem direct conectați la natură, organismul nostru urmează anumite cicluri care depind de temperatura (climă), anotimpuri și de lumina zilei.

 

Primăvara ziua devine mai lungă, vremea mai caldă și organismul simte nevoia de regenerare, după o iarnă în care frigul ne face să mâncăm mai mult.

 

Avem nevoie să îmbunătățim rezerva de antioxidanți, să consumăm mâncăruri mai ușoare și bazate pe verdețurile, legumele și fructele de primăvară.

Să trecem în revistă doar câteva alimente care ne ajută în regenerarea organismului.

Dintre legumele pe care le găsim primăvara nu trebuie să uităm de ștevie, lobodă, sparanghel, urzici, praz, gulii, ceapă verde sau usturoi verde.

 

  • Urzicile ajută la detoxifierea organismului și conțin aminoacizi, vitamina A, B2, C şi K, calciu, magneziu, fier şi acid folic. Se pare că urzicile, alături de spanac, curăță sângele, având un efect bun și în cazul bronșitelor sau altor afecțiuni ale căilor respiratorii, tipice pentru această perioadă.

 

  • Spanacul este bogat în fier, calciu și luteină, aceasta din urmă fiind foarte importantă pentru protejarea vederii. Tot în această perioadă apar și roșiile de seră care aduc un aport sporit de luteină.

 

  • Salata Verde este bogată în beta-caroten și vitamina C, are efecte benefice atât asupra digestiei cât și a întregului organism.

 

  • Ceapa și usturoiul de primăvară regenerează și curăță organismul , având un efect benefic mult mai puternic decât cele uscate păstrate în cămară. Perioada în care le găsim în varianta de grădină este destul de scurtă, așa că este bine să profităm cât mai mult de ceapa verde și ustroiul verde.
Citește și:  Asistenta din Rusia care a apărut în lenjerie intimă în fața pacienților a devenit imaginea unui brand sportiv

 

  • Cartoful nou îl găsim tot primăvara. Coaja de cartofi noi conține peste 40 de fitonutrienți și flavonoide și protejează inima și sistemul cardiovascular. Cartofii noi consumați fără unt sau carne, doar cu legume, ajută sistemul digestiv, scad glicemia și sunt recomandați chiar în curele de slăbire. În mod normal – în funcție și de solul unde sunt cultivați – cartofii noi conțin zinc și selenium, elemente importante în protejarea prostatei.

 

Indiferent de alimentele preferate, este important să profităm că este primăvară și să renunțăm la alimentatia de iarnă. Organismul cere această schimbare și natura ne-o oferă. Depinde doar de noi să ne asigurăm un proces natural și firesc de regenerare și energizare.

 

sursa stiriletvr

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*