Ordinele de acordare sau redobândire a cetăţeniei române se vor putea transmite şi prin mijloace electronice, la adresa de e-mail comunicată de solicitant în momentul depunerii cererii, potrivit Ordonanței de Urgență aprobată de guvern.
Ministerul Justiţiei precizează că această opţiune este prevăzută în Ordonanţa de Urgenţă pentru completarea Legii cetăţeniei române, care a fost aprobată în ultima şedinţă de guvern.
Ministerul mai subliniază că Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie a primit un număr semnificativ de dosare cu acte de stare civilă care s-au dovedit a nu fi autentice, astfel că, pentru eliminarea situaţiilor care ar putea duce la dobândirea în mod fraudulos a cetăţeniei române, proiectul prevede în mod expres cerinţa apostilării sau a supralegalizării actelor oficiale străine depuse, scrie Rador.
În prezent, potrivit Ministerului Justiției, „procedura comunicării corespondenței şi a ordinelor președintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie cu privire la aprobarea/ respingerea cererilor de acordare/ redobândire a cetățeniei române se face prin scrisoare poștală cu confirmare de primire. Anual, Autoritatea Națională pentru Cetățenie transmite peste 100.000 de scrisori recomandate, în străinătate, în marea lor majoritate, prin serviciile oferite de Poșta Română”.