IKEA, cel mai mare retailer de mobilier din lume, a anunțat că își adaptează strategia de vânzări pentru a răspunde cerințelor și preferințelor clienților. Grupul suedez pregătește angajați din call centere să transfere solicitările clienților către un asistent virtual cu inteligență artificială numit Billie, într-o mișcare menită să ofere servicii de amenajare a locuinței mult mai bune.
Recent, IKEA a deschis al treilea magazin din România în Timișoara, consolidându-și prezența pe piața locală.
Prin intermediul canalului de design interior de la distanță dezvoltat de Ingka, compania-mamă a IKEA, vânzările de produse și servicii prin telefon sau video au atins valoarea de 1,3 miliarde de euro, reprezentând 3,3% din veniturile totale înregistrate de Ingka Group în anul financiar 2022. Potrivit responsabililor grupului, intenția este ca această pondere să crească până la 10% până în 2028, în cadrul unei strategii care vizează atragerea și satisfacerea clienților din generația Gen Z.
Comparativ, vânzările online de produse realizate prin intermediul site-ului web IKEA au atins suma de 9,9 miliarde de euro, reprezentând 25% din totalul vânzărilor Ingka în anul financiar încheiat la 31 august 2022.
IKEA investește în servicii digitale pentru a ține pasul cu competitorul Wayfair, care, luna trecută, a lansat „Digital Design Studio” – un concept inovator prezent în magazinele lor, care le permite cumpărătorilor să vizualizeze diverse stiluri de mobilier prin intermediul unei reprezentări digitale a camerei.
foto (c) Unsplash / Amin Hasani