Probabil că știrea ultimelor 24 de ore, cel puțin în presa românească, pentru că alții pomenesc foarte puțin despre asta, este că cineva a avariat un baraj din sud-estul Ucrainei.
Ceea ce știm despre ceea ce s-a întâmplat acolo este că nu știm nimic. Unii spun că ceilalți, ceilalți spun că unii.
Totuși pentru cei pasionați de acest subiect poate ar fi interesant să citească acest articol, apărut într-un ziar controlat de Guvernul Ucrainean, în data de, mare atenție, 29 decembrie 2022.
Se pare că investiția în Malluri și în clădiri de birouri a devenit o afacere proastă.
Nu știu dacă ați citit “previzioanele” pe care le făceam în 2017. Dacă nu le-ați citit, citiți-le, sau uitați-vă cel puțin la poze, o să vedeți acolo, undeva în prima treime, o poză cu un mall. Și mai sunt și altele acolo.
Angajații din sănătate, polițiștii și profesorii, probabil că vor urma și alții, protestează. Iar guvernul le dă bani mai mulți.
Din păcate cei care vor suferi nu vor fi guvernanții, ci noi toți.
Pentru că Prima Lege a Economiei spune că dacă dai într-o parte, trebuie să iei din altă parte.
O soluție corectă ar fi fost ca celor care protestează să li se spună, la fel cum se întâmplă în lumea reală, “dacă nu-ți convine leafa, poți oricând să-ți dai demisia, bani de lefuri mai mari în primul rând nu sunt, iar în al doilea rând, a mări salariile unor categorii profesionale în detrimentul altora ar fi o gravă discriminare”.
Și nu vă speriați că țara ar fi rămas fără profesori, medici sau militari. Dar poate că din sistem ar fi dispărut o parte din oportuniști, de exemplu medicii ăia, inclusiv ăia privați, care după luni de analize și consultații nu și-au dat seama că fata aia de la Vaslui are un cancer la colon.
În presă au apărut niște poze frumoase în care vedem cum ar vrea să transforme Primăria Piața Küttl (Mocioni, pentru timișorenii mai proaspeți).
Pozele sunt minunate, ceea ce mă interesează este când trecem la treabă, eu aș vrea să văd ieri toate lucrurile astea despre care se vorbește. Că randările astea sunt frumoase, dar firmele care fac lucruri pentru oraș se mișcă, nu știu de ce, tare încet.
Am văzut pe Youtube, puteți să le vedeți și voi, reabilitări din astea de străzi făcute în 24 de ore. Sau, am văzut lucrări de genul Pasajul Jiul făcute într-un weekend.
Oamenii ăia nu lucrează cu farfurii zburătoare, au utilaje care arată la fel ca cele de la noi și oamenii de acolo seamănă și ei cu cei de la noi.
Numai că, nu știu cum, se mișcă infinit mai repede.
Nu știu, constructorii ăia care se aruncă la astfel de lucrări, sau cei care le plătesc, nu se uită pe YouTube?
Tot în presa locală a ultimelor 24 de ore se vorbește despre semaforizare, despre o promisiune făcută se pare în timpul alegerilor locale că semafoarele vor fi adaptate în așa fel încât trecerile de pietoni să poată fi folosite și de către cetățeni.
Nu cred că s-a făcut ceva în acest sens, cel puțin pe unde circul eu.
Dar nu numai cetățenii au probleme, au și mașinile.
Eu aș fi curios, când s-a făcut semaforizarea inteligentă liberalissimă, s-a prevăzut undeva un sistem de măsurare al traficului?
De exemplu, la intersecția Rebreanu cu Martirilor, există un sistem care să știe că la anumite ore traficul pe Martirilor este mult mai intens decât cel de pe Rebreanu și să adapteze în timp real, în funcție de trafic, timpii semafoarelor la această situație?
Să dea mai mult verde celor de pe Rebreanu, atunci când acolo traficul este mai intens, sau mai mult celor de pe Martirilor, când țăranii de la Giroc merg la serviciu pe la 9, la bugetarele alea unde lucrează?
Și bineînțeles orice semafor din oraș să țină cont că pentru pietoni există un timp minim obligatoriu, acela în care o bătrână cu baston poate să traverseze acea stradă.
Că nu ar fi greu, exista așa ceva în Timișoara încă în anii ‘70, poate unii dintre voi vă aduceți aminte că în unele locuri erau un fel de furtune negre întinse peste șosea. Era așa ceva pe toate străzile importante, pe Gheorge Lazăr de exemplu exista un astfel de sistem de măsurare al traficului puțin mai jos, lângă farmacia din Mehala. Era altul și pe Bulevardul Cetății, puțin mai jos de Liceul 6. Când călca o mașină pe furtunul ăla un comutator pneumatic făcea “țac” într-o cutie montată undeva în lateral. Și de fiecare dată când făcea “țac” se încărca un condensator care era inclus într-un temporizator. Cu cât mai dese erau impulsurile cu atât era mai încărcat condensatorul, și cu cât era mai încărcat cu atât ținea mai mult verdele semaforului. Și astfel se știa câte mașini trec pe acolo, putându-se astfel adapta automat semaforul din intersecție pentru o fluență optimă a traficului.
Acum avem tot felul de lasere și masere și camere și sisteme ieftine cu procesoare, așa că așa ceva ar fi și mai simplu și mai ieftin de făcut, nu ar mai trebui să folosim furtune întinse pe șosea. Cred că există o mulțime de tineri de clasa a VIII-a care sunt în stare să proiecteze și să realizeze așa ceva.
Și dacă nu s-a făcut, de ce nu s-a făcut, că asta ar fi însemnat semaforizare inteligentă? Nu s-a gândit nimeni din Consiliul Local și din Comisia aia de Circulație, că așa ceva se poate face și ar fi util? Și dacă nu s-au gândit de ce nu și-au dat demisia de acolo, să lase pe alții mai deștepți decât ei?
***
Naţiunile Unite: Nu știm cine a comis atacul asupra barajului din Ucraina
Antonio Guterres, secretarul general al Naţiunilor Unite, a declarat, marţi seară, că nu cunoaşte cine a comis atacul asupra barajului din sud-estul Ucrainei.
Autorizația vaccinului anti-Covid Johnson & Johnson, revocată în SUA
Autorităţile de reglementare din SUA au revocat autorizaţia de urgenţă pentru vaccinul Covid-19 de la Johnson & Johnson, anunță un comunicat al Food and Drug Administration (FDA).
Bănci americane de toate mărimile se retrag de pe piaţa imobiliară comercială de teama unei crize fără seamăn.
Sondajul a 350 de companii arată că 56% sunt în favoarea muncii hibride
Jumătate dintre cei mai mari angajatori internaționali intenționează să-și reducă spațiul de birou în următorii trei ani, potrivit unui sondaj, în timp ce se luptă să gestioneze natura complexă a locului de muncă post-Covid .
Amenințat cu un val de proteste nu doar de către profesori, ci și de polițisti și de angajații din Sănătate, Guvernul vrea să majoreze prin OUG și salariile acestora până la nivelul maxim de salarizare prevăzut în lege pentru anul 2022. Creșterile salariale s-ar aplica începând din luna iunie 2023.
Noii comisari ai poporului și aerul îmbâcsit al europenizării „intelighenției” noastre
De mult prea multă vreme trăim obsesia europenizării, marginalizând, ignorând ori chiar disprețuind tot ceea ce este național, autohton sau neaoș românesc. Ușor-ușor, nimic din ceea ce intelectualii români sunt ori ar fi capabili să imagineze, să gândească, să scrie sau să publice nu mai are niciun fel de valoare decât dacă este marcat de Europa și de europenizare. Și nu sunt deloc puțini aceia care au înțeles cam cum bate vântul. Și-au adaptat limbajul la noile realități. Unii dintre ei — și nu puțini — vorbesc (în public) și scriu (altfel decât gândesc în realitate), pentru că nu vor să-și tulbure existența și nici să obosească dând explicații ori justificându-se.
Există două scenarii demne de luat în calcul în ceea ce privește rocada premierilor și ambele depind de stingerea grevei din educație, dar și de adoptarea noii grile de salarizare unitare de către Ministerul Muncii, […]
Andrada Ștefania Ișvan, o adolescentă în vârstă de 17 ani din comuna vasluiană Banca, se zbate între viață și moarte după ce medicii din Bârlad au diagnosticat-o greșit. A fost operată de apendicită, dar medicii […]
Primăria Timișoara pregătește proiectul regenerării urbane pentru Piața Mocioni/Foto/Video
Municipalitatea timișoreană supune dezbaterii publice un nou proiect de regenerare urbană, de această dată cel referitor la Zona Piața Mocioni. Primele randări prezentate cu proiectul arată o zonă care include ceea ce primăria numește shared space, lipsa spațiilor pentru petrecerea timpului public, dar și rezolvări pentru traficul intens.
Chiar așa, cât de rău e ca Timișoara să fie o „colonie” germană?
Mă frământă întrebarea dacă fostul primar Nicolae Robu este atât de îndurerat de faptul că Timișoara ar fi dominată de concepte de dezvoltare inspirate din societatea germană sau vorbește de „Colonia Timișoara” în mod regretabil doar pentru a câștiga puncte în lupta electorală cu neamțul Dominic Fritz. Firește că mă obsedează și întrebarea pusă de…
Ce-am avut și ce-am pierdut! O viață mai bună pentru bicicliștii din Timișoara? GALERIE FOTO
Vom crește timpul de verde la semafoarele pentru pietoni acolo unde acum trebuie să fii atlet de performanță ca să treci în timp util.
Mai sunt doar trei săptămâni pentru a primi 1.900 de euro pentru racordarea la apă și canalizare
Timișorenii cu venituri mici mai au la dispoziție doar trei săptămâni pentru a beneficia de finanțare în valoare de până la 1.900 de euro, destinată […]
Manufactura prezintă concertul de neratat al trupei CARGO – cea mai iubită trupă ROCK din România – de joi, 8 iunie, de la ora 19.00 în incinta Cazarmei U din Timișoara, la Codru Urban Garden. În deschidere va cânta trupa Pandora.
Infractorul Ioan Nasleu a încercat să evite să fie executat după ce a fost condamnat de Curtea de Apel Timișoara la 2 ani 8 luni şi 20 zile închisoare cu suspendare sub supraveghere, cu termen de încercare de patru ani pentru șantaj și să plătească daune morale în dosarul șantajării editorului șef al PRESSALERT.ro, jurnalistul Dragoș […]
Muzeul Apei, amenajat la OZN-ul din Calea Urseni, este gata de inaugurare
Vechea uzină de apă a Timișoarei își deschide în curând porțile pentru vizitatori. Cunoscută ca OZN-ul de la Urseni, clădirea a fost amenajată pentru a găzdui Muzeul Apei. Reabilitarea a fost realizată de compania de apă-canal a municipalității Aquatim.
Ce facem astăzi, 6 iunie 2023, în Timișoara?
Miercuri, 7 iunie, în Piața Libertății are loc a opta ediție a evenimentului ConCentrica. La UVT vine Ana Blandiana. Mai au loc ateliere și expoziții în oraș.