Începând de luni, 21 octombrie, comercianții pot depune cereri pentru autorizarea activităților de comerț stradal în Timișoara specifice zilei de 1 noiembrie, Luminația. Cererile vor fi preluate până pe 24 octombrie la sediul primăriei, camera 12, ghișeele 8-9.
Primăria Timișoara începe de luni, 21 octombrie, preluarea cererilor pentru comerț stradal cu produse specifice zilei de 1 noiembrie. Dosarele pot fi depuse până pe 24 octombrie, iar locațiile disponibile sunt în fața cimitirelor din oraș, respectiv:
- Cimitir Calea Buziașului;
- Cimitir Stuparilor;
- Cimitir Calea Lipovei;
- Cimitir str. Ovidiu Balea;
- Cimitir Fabric/ str. Mătăsarilor;
- Cimitir Ghiroda/ str. Cometei.
Solicitanții trebuie să se prezinte la sediul Primăriei Timișoara, camera 12, la ghișeele 8-9, cu actele necesare:
- Cerere tip, care poate fi obținută direct de la ghișeu;
- Copie după actul de identitate sau, în cazul firmelor, CUI și certificat constatator eliberat de ORC, care să includă activități comerciale desfășurate în afara sediului social sau la beneficiari.
Taxele pentru ocuparea domeniului public trebuie achitate la momentul depunerii cererilor și includ:
- Taxa de autorizare: 83 de lei;
- Cost imprimat: 7 lei;
- Taxa de ocupare domeniu public: 2 lei/mp/zi.
Aceste taxe se aplică pentru perioada 30 octombrie – 1 noiembrie 2024 și nu sunt rambursabile. Fiecare comerciant primește o singură locație, cu o suprafață de 2 mp.
Reprezentanții primăriei au subliniat că este important ca toți comercianții să respecte regulile de curățenie și să nu cedeze amplasamentele către alte persoane. În caz contrar, riscă retragerea avizului.
Pe lângă respectarea normelor de curățenie, vânzătorii sunt obligați să aibă asupra lor:
- Avizul pentru activitățile de comerț stradal;
- Dovada plății taxei de ocupare a domeniului public, în original;
- Actul de identitate.
Nerespectarea acestor reguli poate duce la sancțiuni și retragerea avizului.