Într-un proces recent între Primăria Timișoara și Curtea de Conturi, Tribunalul Timiș a decis că municipalitatea a efectuat plăți în valoare de peste 700.000 de lei pentru lucrări de salubrizare stradală fără a verifica în teren executarea acestora.
Un control al Curții de Conturi la Primăria Timișoara a scos la iveală că, în ianuarie 2021, au fost plătite lucrări de salubrizare stradală fără a exista toate documentele justificative necesare pentru recepționarea serviciilor, scrie Adevărul.
Inspectorii Primăriei Timișoara au efectuat plăți pentru salubritate stradală fără a verifica situația efectiv în teren. Surprinzător, mai mulți angajați care au semnat documentele de recepție erau în concediu medical în perioada respectivă, fiind practic în imposibilitatea de a verifica executarea corespunzătoare a lucrărilor.
Primăria Timișoara a argumentat că inspectorii au semnat documentele la revenirea din concediul medical, iar prevederile contractuale au fost respectate. Totuși, Tribunalul Timiș a respins această apărare, susținând că simpla deplasare a utilajelor nu atestă efectuarea lucrărilor.
Judecătorul a precizat că „nu simpla deplasare a operatorului în vederea executării obligației de salubrizare stradală conduce la plata acestui serviciu, ci doar în cazul în care se constată conformitatea prestației astfel executate”.
Tribunalul a decis că confirmarea prestației prin semnarea jurnalului de activitate pe timp de iarnă nu justifică și plata serviciilor. Angajații Primăriei Timișoara trebuiau să facă și verificările necesare în teren.
Sentința Tribunalului Timiș nu este definitivă, putând fi atacată cu recurs.