Românii se pot înscrie în programul „Casa Verde Fotovoltaice 2024” începând cu 27 septembrie. Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat alocarea unui buget-record de două miliarde de lei și majorarea finanțării per beneficiar la 30.000 de lei pentru instalarea panourilor solare și a bateriilor de stocare a energiei.
Când încep înscrierile și ce fonduri sunt disponibile?
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat vineri că românii se vor putea înscrie în programul „Casa Verde Fotovoltaice 2024” începând cu 27 septembrie. Programul beneficiază anul acesta de o finanțare-record de două miliarde de lei, iar fiecare beneficiar va putea primi până la 30.000 de lei pentru instalarea de panouri solare și baterii de stocare a energiei.
„Astăzi am finalizat pregătirile pentru noua sesiune a programului Casa Verde Fotovoltaice. În acest an, alocăm o sumă record de două miliarde de lei și majorăm finanțarea de la 20.000 lei la 30.000 lei pentru fiecare proiect aprobat”, a declarat Mircea Fechet.
Cum se desfășoară înscrierile?
Înscrierile pentru sesiunea din 2024 vor avea loc pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). Spre deosebire de anii anteriori, anul acesta înscrierile din fiecare regiune vor fi organizate în câte o zi separată, pentru a evita blocajele. Ministrul a subliniat că această măsură vine după ce, în edițiile anterioare, fondurile s-au epuizat rapid.
„Estimăm undeva în jur de 67.000 de noi beneficiari, ceea ce înseamnă că vom ajunge la un număr total de aproximativ 200.000 de familii care au avut acces la programul Casa Verde Fotovoltaice”, a adăugat acesta.
Ce documente sunt necesare pentru înscriere?
Specialiștii recomandă pregătirea din timp a documentelor pentru înscriere. Principala condiție de eligibilitate este ca aplicanții să fie proprietarii locuințelor și să nu aibă datorii la bugetul de stat. Documentele necesare includ:
- Cererea de înscriere, ce va fi disponibilă odată cu publicarea ghidului pentru sesiunea din 2024;
- Actul de identitate al solicitantului;
- Certificatul de atestare fiscală de la ANAF, care dovedește lipsa datoriilor la bugetul de stat;
- Certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale (DITL);
- Extrasul de carte funciară, ce poate fi obținut online sau fizic de la ANCPI.
Noi credem că toată lumea merită acces la informații de calitate. De aceea, nu impunem nicio taxă pentru accesarea site-ului InfoTimișoara. Dar, pentru a ne menține independența editorială și a continua să vă oferim conținut interesant, avem nevoie de sprijinul dumneavoastră: