Astăzi au început forajele pentru studiul geotehnic al viitorului pod de la Solventul. De prelevarea de probelor se ocupă o echipă de la Geologic Site.
Echipa de foraj va extrage probe de la adâncimi de trei metri și 25 de metri, de pe ambele malurile ale canalului Bega. Deoarece lucrarea este de dimensiuni considerabile, viitorul Pod Solventul și Inelul patru Vest, a fost nevoie de un echipament special pentru forare la adâncime.
În vederea închiderii Inelului patru Vest, urmează să fie realizat un pachet de proiecte mari de infrastructură în Timișoara, care include Pasajul Inferior Solventul și Podul Solventul. Ele au rolul de a conecta zona de sud-est cu cea de nord-vest a orașului.
La finalul lucrării, conexiunea strada Gării – bulevardul Dâmbovița va include:
- Patru benzi de circulație rutieră,
- Două linii de tramvai,
- Pistă de bicicletă pe ambele sensuri (cu lățime de minimum 1,5 metri, delimitate de carosabil),
- Trotuar pe ambele sensuri (cu lățime de minimum 2 metri),
- Zonă verde,
- 700 de metri de drum nou construit,
- Pod peste Bega,
- 200 de metri extindere a bulevardului Dâmbovița.