Primăria Timișoara anunță că 12 terase din centrul orașului funcționează fără autorizație și le dă termen o săptămână pentru a intra în legalitate. Dacă nu se conformează, mobilierul va fi ridicat de pe domeniul public.
Primăria Timișoara pune presiune pe operatorii de terase neautorizate din centrul istoric. În urma controalelor recente, autoritățile au descoperit că doar 12 terase mai funcționează fără avizele și autorizațiile necesare.
Pentru acestea, administrația locală a stabilit un ultimatum de 7 zile, timp în care operatorii trebuie fie să depună documentațiile complete, fie să elibereze domeniul public de mobilierul folosit ilegal. În caz contrar, se va interveni cu ridicarea meselor și scaunelor, pe cheltuiala proprietarilor.
„Mă bucur că centrul Timișoarei este atât de viu și că majoritatea teraselor respectă regulile comune pe care le-am stabilit. Din păcate, sunt 12 cazuri care nu au înțeles nicicum că legea e lege pentru toți”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Autoritățile spun că nu vor tolera abaterile de la regulile stabilite, considerând că acestea afectează concurența loială în domeniul HoReCa.
„Nu vom accepta concurență neloială față de horecarii corecți. Cei care nu vor să plătească niciun leu pentru ocuparea domeniului public, cei care socotesc că e mai ieftin și scapă dacă plătesc o amendă, să nu se înșele: vom trece la eliberarea domeniului public pe cheltuiala lor, la finalul celor 7 zile pe care îl au ca termen”, a mai transmis edilul.
Regulamentul adoptat de Consiliul Local stabilește două condiții esențiale pentru funcționarea teraselor: respectarea unor reguli clare legate de aspectul, amplasarea și siguranța spațiului, și plata unei chirii modice de 2 lei/mp/zi pentru zona A, în sezonul de vară.
Potrivit primăriei, majoritatea operatorilor au respectat legislația: unii au deja toate avizele necesare, iar alții se află în curs de autorizare.
Un răspuns la “Ultimatum pentru 12 terase din centrul Timișoarei: 7 zile să-și obțină autorizațiile sau vor fi desființate”