Primăria Timișoara a anunțat că a achiziționat un sistem mobil de verificare a parcărilor din oraș care include o mașină dotată cu două camere de detectare automată a numerelor de înmatriculare. Datele vor fi transmise în timp real către echipele de pe teren și către o bază de date centrală. Cu ajutorul acestui sistem se dorește eficientizarea serviciului public de parcare din Timișoara și descurajarea parcării fără plată.
Potrivit viceprimarului Ruben Lațcău, toate parcările reglementate prin TimPark sunt introduse într-o hartă digitală, astfel că, pe măsură ce noua mașină le străbate, verifică fiecare vehicul parcat, număr de înmatriculare, tipul de abonament și dacă a fost plătit sau nu abonamentul. Sistemul mobil face parte dintr-un proiect pilot al TimPark pentru eficientizarea serviciilor publice, creșterea nivelului de respectare a regulilor de parcare din Timișoara, precum și digitalizarea serviciilor publice.
Viceprimarul Lațcău a mai precizat că sistemul mobil de verificare va permite străbatera orașului de două-trei ori pe zi și că intenția este ca, de săptămâna viitoare, să se organizeze două schimburi pentru a acoperi zona centrală.

Echipele de teren ale Timpark vor valida verificarea automată și vor elibera sancțiuni la fața locului, pentru a verifica mașinile parcate și nu opririle mai scurte de cinci minute.
Achiziția sistemului mobil de verificare a plății locurilor de parcare a fost realizată de Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice în Municipiul Timișoara, prin achiziționarea unui autovehicul Dacia Logan și a unui sistem de camere ALPR – automatic license plate recognition. Valoarea contractului este de 70.000 lei cu TVA pentru autovehicul și de 45.000 lei cu TVA pentru sistemul de camere ALPR.