Pacienții care dețin calitatea de asigurat au acum dreptul de a fi informați, la cerere, de către casele de asigurări de sănătate, cu privire la serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale decontate din bugetul Fondului Național Unic de Asigurări Sociale de Sănătate (FNUASS) de care au beneficiat în anul precedent.
Ministerul Sănătății și CNAS au emis un ordin comun prin care dau acest drept al persoanelor asigurate.
„Pentru obținerea acestor informații, persoana asigurată va transmite o cerere tip, care poate fi solicitată la casa de asigurări sau poate fi descărcată de pe site-ul casei de asigurări de sănătate în evidența căreia se află asiguratul, din secțiunea “Informații pentru asigurați”, subsecțiunea „Cetățeni asigurați”, a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
Cererea se depune la sediul casei de asigurări de sănătate sau se transmite prin e-mail cu semnătură electronică calificată.
„În cazul în care asiguratul depune cererea la sediul casei de asigurări de sănătate, se verifică identitatea solicitantului. În situația în care solicitantul optează pentru transmiterea solicitării prin intermediul poștei electronice, acesta va completa în cerere o parolă din 8 caractere, necesară accesării răspunsului”, se mai precizează în comunicatul CNAS.
În termen de 45 de zile de la data înregistrării cererii la casa de asigurări de sănătate, asiguratul va primi o listă cu serviciile medicale acordate în cadrul programelor naționale de sănătate curative decontate din bugetul FNUASS, întocmită în ordine cronologică, cu precizarea furnizorului care le-a efectuat/eliberat, a datei efectuării/eliberării, precum și a contravalorii acestora.
Nu exista pe siteul din Timis aceasta cerere. Va rog transmiteti-le sa actualizeze siteul, nu are informatii noi din 2015 in acea sectiune. De asemenea certificatul de securitate la sectiunea de dosar personal este expirat, poate expune datele tuturor pacientilor!