Primăria Timișoara a anunțat că vine în sprijinul proprietarilor persoane fizice care doresc să reabiliteze clădirile istorice în care locuiesc, ori pe care le dețin, prin modificarea cuantumului finanțării din bani publici acordat pentru restaurarea acestor imobile și prin eliminarea garanției imobiliare aferente contractului de sprjin financiar.
Proiectul pentru modificarea Regulamentului va fi în consultare publică pentru o perioadă de 30 de zile lucrătoare.
„O lege inițiată la Timișoara elimină cel mai mare blocaj pentru reabilitarea clădirilor de patrimoniu. Am colaborat cu colegii mei din Parlamentul României pentru a elimina obligativitatea ipotecii pentru cei care vor să acceseze programul de sprijin al primăriei. Ipoteca respectivă însemna 10 ani în care proprietarii nu puteau vinde și riscau să fie executați siliți la fiecare neplată. De aceea, am mers până la nivel național și mă bucur că Parlamentul ne-a ascultat și a modificat legea”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Primăria mai transmite că poate acorda solicitanților un sprijin financiar nerambursabil de 30% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente lucrărilor de reabilitare a clădirilor istorice situate în zonele prioritare de intervenție, precum și un sprijin financiar rambursabil de 70%, cu zero dobândă, care va fi recuperat într-o perioadă de maximum 10 ani.
Totodată, pentru ca Programul de sprijin financiar pentru creşterea calității arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenție din Municipiul Timișoara să fie mai accesibil și pentru a crește șansele de reabilitare a clădirilor de patrimoniu, autoritățile locale spun că prin noul Regulament se elimină contractul de garanție imobiliară ce însoțește contractul de sprijin financiar acordat persoanelor fizice.
Proiectul de hotărâre: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=C036F7A843216C97C225895E00451322
Recomandări și sugestii pot fi trimise pe adresa de e-mail: reabilitare.monumente@primariatm.ro