Ramona Băluțescu September 6, 2022

 

În DEX apare, la a fura: „A-și însuși pe ascuns sau cu forța un lucru care aparține altcuiva; a lua ceva fără niciun drept de la cineva, păgubindu-l.” Așadar, nu suntem în culpă cu titlul, cum mai multe firme nu și-au primit, de luni de zile, banii pe care firma de curierat menționată doar trebuia să-i plimbe, plătit, dintr-o parte în alta.

Mai simplu: cineva trimite un colet cu un produs, produsul ajunge la destinație, cumpărătorul trimite, cu același curier, banii pentru produsul cumpărat. Doar că banii nu mai ajung. Și nu se pierd într-o gaură neagră, pentru că sunt luați de curierul NemoExpress. Doar că firma nu îi dă mai departe posesorului de drept. Adică… îl fură pe cel aflat la capătul firului.

Aceasta e situația în care se află mai multe firme, printre care și Protege Parol, din Timișoara. Cu produse neplătite (cu banii opriți de NemoExpress – ca să fie mai clar) chiar și din luna mai, cei de la Protege Parol au ajuns la 39 de comenzi pentru care ar fi trebuit să primească, prin intermediul lui NemoExpress, peste 12.000 lei, de atâta timp. Iar angajații locali ai firmei de curierat ridică din umeri.

Am dorit să solicităm un punct de vedere de la NemoExpress – nu există persoană de contact pentru relații cu presa (măcar nu pe portal) iar cei de la call-centerul care deservește firma, cu care am reușit să vorbim, nu aveau habar de așa ceva. Am spus că dorim să fim contactați de persoana care este desemnată să discute cu presa, pentru situațiile în care sunt probleme, ni s-a promis că se va comunica „unui șef” – șeful cu pricina nu a crezut că e util să discute cu un jurnalist, legat de hoția firmei sale.

Am contactat și pe cei de la filiala din Timișoara de la NemoExpress, care s-au alertat că înregistrăm discuția, deși un jurnalist care sună pentru un material pe care dorește să îl scrie, și care s-a prezentat explicând exact lucrul acesta, că urmează să scrie ceva, este firesc să obțină declarații publicabile, și pe care interlocutorul să și le asume. Cum acest lucru nu se dorea, discuția s-a încheiat rapid.

Așadar, avem o firmă de curierat ce își fură clienții, ce nu îi lasă pe oamenă să aștepte ce li se cuvine până la Paștile Cailor, ce nu comunică, lăsându-și clienții să bănuiască, doar, cauzele pentru care nu-și văd banii, avem un mod clar de a se ascunde al reprezentanților firmei și avem oameni păgubiți. Ce vor face ei? De la Protege Parol ni s-a spus că s-ar dori sau banii sau o compensare prin servicii – în caz contrar se va apela la instanțele competente.

Întrebarea e… până când, toate astea, fără ca nimeni să facă nimic?

Ramona Băluțescu

 

 

1 thought on “NemoExpress fură, de o vreme, clienții. Ce e de făcut?

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*