Info Timișoara October 11, 2019
Patru persoane fără studii economice au fost angajate într-un departament financiar-contabil și au încasat împreună aproape 400.000 de lei, în timp ce sarcinile lor erau îndeplinite de alți funcționari, scrie azi Renasterea.ro.

 

Spre deosebire de o companie privată, care, indiferent de domeniul de activitate, încearcă să recruteze cei mai buni specialiști din branșă, Primăria Municipiului Timișoara are o altă strategie. Nu doar că Serviciul de Resurse Umane al primăriei – stăpânit de peste un deceniu de funcționara cu apartament în Tenerife, Rodica Aurelian – evită să se încurce cu profesioniștii, dar respectivul departament a ajuns la “performanța” de a angaja persoane care n-au absolut nici o legătură cu posturile scoase cică la concurs. Asta nu înseamnă că în Primăria Timișoara nu lucrează și profesioniști. Lucrează, că altfel nava amiral a administrației locale ar fi eșuat de multișor, dar profesioniștii sunt în minoritate și, din păcate, cu puține excepții, ei tac, de frică să nu-și piardă locul de muncă, astfel că habarniștii dau tonul în primărie.

 

Șef peste noapte pe un post inventat

Iar dacă treci în revistă constatările din ultimul raport de control întocmit de auditorii Camerei de Conturi Timiș, în iulie 2019, te ia durerea de cap… De pildă, auditorii au descoperit că un “inspector de specialitate” (veți înțelege puțin mai încolo sensul ghilimelelor) din cadrul Compartimentului Financiar Contabilitate Administrativ al Serviciului Public de Asistență Medicală Școlară, Gabriela Nechita, a fost numit cu delegație, prin dispoziția primarului Nicolae Robu din 15 octombrie 2018, în funcția de șef al respectivului serviciu, “în condițiile în care acest post nu a fost aprobat în statul de funcții și nu au fost realizate efectiv atribuțiile stabilite în fișa postului de conducere”, “singurul post de conducere fiind acela de director, care a fost vacant până la data de 06.05.2019”. Apetența primarului Robu pentru șefii interimari este sesizată și de Curtea de Conturi: “Se constată că UATM Timișoara a preferat să recurgă la delegarea unei persoane pe un post de conducere de șef de serviciu, inexistent în statul de funcții aprobat, compensând prin aceasta, fără explicație, neorganizarea concursului pentru ocuparea funcției de director, situație în care Serviciul Resurse Umane și-a asumat răspunderea pentru crearea și angajarea la plată a unui post de conducere cu nerespectarea prevederilor legale, acesta nefiind aprobat prin statul de funcții”.

Citește și:  Ploaie cu grindină lângă Timișoara. Prăpăd în Banat după o ploaie torențială

 

Și au mai observat auditorii ceva: “Totodată, se reține faptul că numirea cu delegație în funcția de șef serviciu s-a realizat pentru o perioadă de 120 zile, în condițiile în care, potrivit prevederilor art.44 din Legea nr.53/2003 «Delegarea poate fi dispusă pentru o perioadă de cel mult 60 de zile calendaristice în 12 luni și se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice»”. Cu alte cuvinte, domnul primar nu s-a mai complicat să tot semneze dispoziții după fiecare 60 de zile, a semnat una și bună, direct pentru 120 de zile. Nu că ar fi prima oară când legea se aplică după ureche în Primăria Timișoara…

 

continuarea pe Renasterea.ro

2 thoughts on “Mafia angajărilor din Primăria Timișoara, salariu dublat pe un post de șef inventat

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*