15 minute din stația aflată în punctul A, până la stația din punctul B. O distanță de 800 de metri.
50 de minute din punctul A în punctul C. O distanță care ar trebui să fie de 1.75 Km.
Și nu este vina troleibuzului, troleibuzul a venit la timp, nici nu era extrem de aglomerat.
El săracul vine, pasagerii se urcă, troleibuzul pleacă din loc și după câțiva metri se oprește și așteaptă, pentru că nu mai poate înainta din cauza autoturismelor din trafic.
Nenumărate mașini, fiecare transportând o persoană.
Pe banda opusă, cea dinspre centru spre Giroc, traficul este mult mai redus, acolo abia la orele serii traficul se intensifică.
Toate astea se întâmplă pentru că la un moment dat, cred că prin 2019, cineva, nu știu în baza cărei logici, nu știu dacă s-au făcut niște măsurători de trafic, probabil că nu, a hotărât că autoturismele trebuie să fie favorizate, așa că a desființat banda rezervată transportului în comun și, mai mult, a transformat porțiunea de la punctul C la X, cea marcată cu albastru, o porțiune de numai 875 de metri, în autostradă cu un singur sens. Astfel că a obligat toate mașinile care vin dinspre Calea Girocului și merg spre centrul orașului să ocolească pe porțiunea marcată pe roșu.
Rezultatul este că la punctul X se creează în fiecare dimineață un blocaj. Troleibuzul oprește în acel punct, este nevoit să-și coboare troleele, circulând mai departe pe motorină pe traseul marcat cu roșu pe unde nu există montate fire pentru troleibuze și contribuind și el la poluarea din zonă. În stația aflată la punctul C șoferul coboară, pune la loc troleele și merge mai departe.
Liniștea locuitorilor de pe acele străzi a fost și ea distrusă, ei își cumpăraseră locuințe pe niște străduțe relativ liniștite și acum sunt nevoiți să suporte zgomotul, poluarea și praful generat de miile de mașini care sunt nevoite să ocolească pe acolo.
Și totul pentru nimic. Pentru ca seara cei care se întorc în zonele periurbane să poată goni ca niște descreierați pe acea scurtă porțiune cu sens unic care le-a fost dăruită în acest scop.
Haideți să rezolvăm problema asta, e cât se poate de simplu, nu trebuie decât o hotărâre, trebuie schimbate niște indicatoare și cam atât.
Treabă de o zi pentru niște gospodari vrednici.
Iar peste vreo 200-300 de ani poate vom face în așa fel încât să implementăm acolo niște „benzi flotante”, dimineața, când lumea merge la treburile zilnice să avem o bandă în plus spre oraș și una mai puțin spre Giroc, seara, când traficul în sens invers este mai intens, spre oraș poate ajunge o bandă și le dăm celorlalți o bandă în plus. Chestie de niște panouri indicatoare.