Vremurile sunt tare grele, și încă nu am ajuns la fundul gropii, dar, când temperatura maximă ajunge la 19 °C la mijlocul lui octombrie nu prea ai ce să te plângi de vreme. Știu că încă nu s-a născut meteorologul care să poată face previziuni pe mai mult de 3 zile, dar site-urile acelea meteo de pe Internet spun că în următoarele 10 zile vremea va rămâne cam tot așa.
Aerul este puțin mai poluat decât ieri, ceea ce nu este de mirare.
Ați văzut ce e dimineață, pe la 8.30, când merg la serviciu ăia care ar putea să lucreze foarte bine și de acasă? Un șir neîntrerupt de mașini de la Giroc până pe la Mall. Zeci de mii de mașini care transportă fiecare nu mai mult de o persoană, stau pe șosea aproape fără să se miște și fumegă. Și noi ne mirăm că avem PM2,5 care depășește de vreo 5 ori limitele admise și compuși organici volatili în aerul pe care-l respirăm.
Știu că mulți nu vor fi de acord cu ce spun, dar știți ce aș face da să rezolv cumva problema asta?
Aș pune taxă de intrare în Timișoara pentru mașinile care nu sunt mijloace de transport în comun. Fiecare are dreptul să-și crească copiii la țară, la aer curat, dar nu e normal să le permiți să strice aerul copiilor de la oraș cu mașinile lor împuțite. Așa că, în locurile unde sunt tablele alea cu “Timișoara” aș face niște sisteme cu barieră, la fel ca cele de la podurile din New York, sau de la autostrăzi, și i-aș taxa pe țăranii care vin la muncă la oraș. Poți să ieși pe gratis, dar intrarea e pe bani. Să spunem că aș porni de la o taxă care este puțin mai mare decât prețul mediu al unui bilet de transport în comun pe aceeași rută, pentru fiecare mașină care intră în oraș, și aș crește-o treptat până aș obține rezultatele dorite. Ar face și primăria un ban, că deocamdată ei nu știu să facă nimic decât să trăiască din impozite, poate ar fi și mai puține mașini și sigur aerul ar fi mai curat.
Cursul BNR valabil astăzi este 4.9367/Euro, 5.0896/USD, 5.0912/CHF și 5.6185/GBP.
Colterm anunță că astăzi între orele 7.30-17.30 se va întrerupe apa caldă pe Calea Lugojului, Renașterii, Simion Bărnuțiu, Topologului, Viorelelor.
În Raportul privind Stabilitatea lansat marți, FMI vorbește despre riscul tot mai mare ca economia globală să intre în recesiune anul viitor, deoarece familiile și firmele din majoritatea țărilor se confruntă cu „ape furtunoase”.
Preşedintele Klaus Iohannis a convocat, pe 25 octombrie, la Palatul Cotroceni, şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), a informat Administraţia Prezidenţială.
Ne place nouă, românilor, să ne băgăm în seamă, chiar dacă uneori ne facem de râs. Spunem că Tesla a fost român și că îl chema Teslaru, spunem că întotdeauna am stat la răscrucea imperiilor și am apărat Europa, cel mai performant IT-ist este un copil român cu vârsta de 5 ani (știre din presa de ieri), despre camionul ăla care a transportat explozibilul care a distrus podul ăla spuneau unii alaltăieri că e din România, astăzi președintele țării se arată preocupat de faptul că ne atacă rușii. Îl pot înțelege, cum altfe să justifici ce se întâmplă cu prețurile în magazine, sau cu sistemul medical care nu că e la pământ, ci a devenit un pericol pentru pacienți și multe altele.
Dar am să spun eu ce ar trebui să spună Președintele, români stați liniștiți, nu ne atacă nimeni, uitați-vă pe o hartă, România nu e la răscrucea imperiilor, ci undeva la margine, și nici atât de importanți nu suntem ca să aibă ăia treabă cu noi. Bineînțeles cu condiția să nu dăm nici noi dovadă de reavoință și să ne vedem de necazurile noastre.
Este posibilă pacea între Rusia, Ucraina și Occident? – opinie
Putin nu se poate aștepta să obțină toată Ucraina sau chiar toate cele patru zone din sudul Ucrainei, pe care le-a anexat. Zelensky nu se poate aștepta să recupereze toate cele patru zone și să elibereze definitiv Ucraina de armata rusă… Mai mult, SUA și Rusia ar căuta să repare unele răni vechi. SUA ar recunoaște în fața lumii că Rusia a făcut mai mult pentru a câștiga războiul împotriva Germaniei naziste decât SUA sau Marea Britanie, ucigând 80% până la 90% dintre naziști. SUA și europenii ar ridica, de asemenea, toate sancțiunile economice împotriva Rusiei.
Încă trei proiecte au fost depuse de municipalitate pentru a beneficia de fonduri prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Este vorba despre componenta „Valul renovării”. Proiectele se ridică la 39 de milioane de lei.
Poliţiştii din Timişoara au întocmit un dosar penal, după ce un şofer, în vârstă de 21 de ani, a fost bătut de un biciclist din cauza unei parcări. În acest caz se fac cercetări pentru infracţiuni de lovire sau alte violenţe. Incidentul a avut loc pe bulevardul Constantin Brâncoveanu din Timişoara. Şoferul unei maşini şi-a parcat automobilul pe trotuar pentru a lăsa un colet la un bar, iar un biciclist care se afla în zonă cu fiica sa i-a cerut şoferului să îşi mute maşina de pe trotuar, deoarece…
Acest articol care a apărut în toată presa națională și cea locală ar trebui să fie inserat în manualele de la școlile de ziariști.
Nu pentru că ar fi o știre extrem de interesantă, eu nu m-aș fi chinuit să scriu 10 cuvinte despre un astfel de mărunțiș, ci pentru că arată cât de incapabili sunt unii jurnaliști să perceapă de fapt adevăratul sens al realității înconjurătoare. Acest lucru este valabil și pentru polițiști, indiferent din ce specie sau regn fac parte.
În primul rând, să nu creadă cineva că sunt de părere că e bine să ne facem singuri dreptate. Nu, acest lucru ar trebui să-l facă cei plătiți pentru asta.
Dar când cei care ar trebui să facă ceva nu o fac, se ajunge și la situații de acest gen.
Strada Constantin Brâncoveanu este un exemplu despre cum nu se face o stradă. Trotuare înguste, cam peste tot lățimea trotuarului este mai mică decât limitele impuse de legile din această țară, partajate cu pistele de biciclete.
Și imaginați-vă că mergeți cu bicicleta, pe căcatul ăla de pistă desenată cu vopsea alunecătoare la marginea trotuarului, și chiar în față dumneavoastră cineva vă taie drumul deoarece parchează în fața dumneavoastră, pe trotuar. Sau că un nesimțit parchează pe trotuar iar pietonul este nevoit să cedeze și să-și continue drumul pe carosabil, așa cum am pățit eu de nenumărate ori. Trebuie să fii Iisus ca să nu-i spui acelui șofer că e o vită sau chiar să nu-i cârpești una, ca să nu mai facă așa.
Interesant este că nimeni nu a remarcat (sau eu nu am citit așa ceva în presă) că omul ăla, parcând pe trotuar, indiferent de motiv, a încălcat câteva legi naționale, adică legi pe care nu le discutăm. Pentru că, am mai spus-o de nenumărate ori, cel care parchează pe trotuar, cu o roată sau cu întreaga mașină, lăsând un metru de trotuar liber sau nelăsând nimic, este un infractor care a încălcat legea. Parcarea pe trotuar nu este permisă în România și această interdicție nu depinde de voința primarului sau a altcuiva. Acest lucru nu s-a întâmplat numai acum, se întâmplă zilnic, pe nenumărate trotuare ale orașului. Și nimeni, nici poliția națională, nici poliția locală, nici primarul sau nenumărații adepți de culoare verde a acestuia nu fac nimic. Pentru că, nu-i așa, noi facem propagandă ecologistă, că reducem numărul mașinilor, că vom reda orașul pietonilor și alte de genul acesta, numai în campania electorală. În rest nu mai facem nimic pentru că și șoferii ăia au câte un vot și dacă aplicăm legile țării s-ar putea să nu ne mai voteze.
Iohannis îl trimite pe Dîncu să citească revista presei înainte să vorbească
Președintele Klaus Iohannis reacționează după ce ministrul Apărării, Vasile Dîncu, care a spus că „singura şansă a păcii poate să fie negocierea cu Rusia”.
Dom’ Președinte, să știți că de data asta Dâncu a avut dreptate, în cazul unui conflict, orice conflict, problema se rezolvă prin negocieri, nu cu armele.
Și să vă mai spun o chestie, că eu citesc presa și știu despre ce este vorba. În România, țara în care sunteți președinte, presa este cenzurată cu nesimțire. Românii nu au acces decât la o parte a presei, cea care îi pupă în cur pe cei care reprezintă anumite interese. Rezolvați chestia asta și după aceea trimiteți-l pe Dâncu să citească revista presei. Sau citiți dumneavoastră revista asta a presei pe care o fac eu zilnic, că pe mine nu mă plătește nimeni, nici vânzătorii de arme, nici cei cu vaccinurile și nici medicii care testează medicamente sau prescriu suplimente alimentare pentru că în rahatul ăla de școală pe care l-au făcut nu au învățat că pneumoniile se tratează cu antibiotice, nu cu Paracetamol și supă de pui cu găluște.
Clădirea unei foste grădinițe, care a funcționat ani de zile pe bulevardul Mihai Viteazul, și care a ajuns pe mâna unor cetățeni cu ajutorul unor acte false, spune primăria, este acum cerută înapoi de municipalitatea timișoreană în instanță. Operațiunea s-ar fi petrecut în anul 2002. Cu toate că primarul Dominic Fritz nu spune în mesajul… The post Primăria Timișoara a dat în judecată clanul Cârpaci pentru a recupera clădirea unei foste grădinițe, de pe bulevardul Mihai Viteazul.
Bine a făcut primăria. Dar…
Eu am mai stat la povești cu niște oameni din ăștia din tot felul de așa-zise clanuri. Am cunoscut și alți speculanți imobiliari. Am constatat că nu sunt proști, dar, indiferent de culoarea pielii, în nici un caz nu au cunoștințele necesare pentru a pună mâna pe un oraș, așa cum s-a întâmplat în Timișoara. În spatele lor stau oameni bine pregătiți, avocați (uneori chiar din străinătate), notari, politicieni foarte potenți. Ăștia sunt personajele interesante care fac rău orașului și țării, nu numai un Cârpaci oarecare. E adevărat că asta nu ar fi treaba primăriei, ci a altora.
Sistemul prin care ar fi trebuit să primim 50 de bani înapoi pentru returnarea oricărui ambalaj de sticlă, plastic sau aluminiu se amână. Acest mecanism de garanție-returnare trebuia să fie deja funcțional încă din această lună, însă Guvernul a decis să îl mai amâne cu un an, pentru că ar fi nevoie de o infrastructură de gestionare a ambalajelor care deocamdată lipsește.
Era normal ca sistemul să nu funcționeze, nici nu mai are rost să enumăr motivele. Totul nu a fost decât un joc de glezne pentru ca să se mai facă puțină propagandă și să mai vândă cineva niște aparate din alea. Că, să știți și voi, ecologiștii ăștia nu sunt chiar atât de dezinteresați cum vor ei să pară, dacă nu credeți, căutați-i la avere și o să constatați că, în ciuda faptului că practic marea lor majoritate nu au produs nimic concret la viața lor, nu le merge deloc rău. De fapt, propagandiștii ăștia verzi sunt un fel de urmași ai Maicii Tereza, călugărița aceea care spunea că bolnavii pe care-i îngrijea trebuie să sufere la fel ca Mântuitorul, în timp ce ea se trata la cele mai scumpe spitale din lume și călătorea cu avionul personal.
Altceva ar fi fost ca sistemul de reciclare, chiar și al PET-urilor, să copieze acele ICVA comuniste la care duceam sticlele în adolescență, când îmi trebuiau bani de țigări. Ceva de genul acela ar fi fost un succes, în două zile nu am mai fi văzut nici un PET, nici pe stradă nici în Bega, niciunde.
A ştiut Iohannis de „Afacerea BMW”? Rolul lui Pahonţu, şeful SPP
Scandalul generat de licitaţia prin care Poliţia Română a cumpărat 600 de BMW-uri de la firma condusă de Michael Schmidt, prietenul şi sponsorul preşedintelui României, a scos la lumină imensa caracatiţă care a acaparat statul român.
Comisiile corporatiste secrete care protejează investițiile de miliarde de euro din industria combustiblilor fosili din Europa ar putea să fie desființate după decizia Comisiei Europene, scrie The Guardian.
Citiți încă o dată chestia asta: Bruxelles avea și încă are niște COMISII SECRETE, care sunt menite să apere interesele cuiva fără ca voi, poporul european să aveți cunoștință de acest fapt.
Teoriile conspiraționiștilor de pe Facebook încep să pară niște simple povești ale unor copii față de realitate.
Nu departe de aeroportul Tempelhof din Berlin, Peter Engelke tocmai a instalat o nouă poartă la depozitul său fiind îngrijorat că oamenii disperaţi ar putea să îi fure marfa preţioasă – lemnele de foc, transmite…
Șefii Uniunii Europene au deturnat miliarde de euro pentru războiul din Ucraina
Reacția Bruxelles-ului în raport cu războiul din Ucraina a fost foarte rapidă și pe lângă lege. La doar trei zile de la izbucnirea războiului, pe 27 februarie 2022, șefii Uniunii Europene nu au stat prea mult pe…