Visit Timișoara elaborează prima strategie profesionistă de dezvoltare turistică a orașului, iar localnicii sunt invitați să participe până pe 18 mai 2025, completând un chestionar anonim care va influența direcția viitoare a turismului timișorean.
Visit Timișoara/Organizația de Management al Destinației Timișoara (OMD Timișoara) lucrează, în această perioadă, la prima strategie profesionistă de dezvoltare turistică a orașului. Procesul a intrat în faza de consultare publică, iar timișorenii pot contribui completând un chestionar online disponibil până pe 18 mai 2025.
Chestionarul poate fi accesat la adresa: https://www.surveymonkey.com/r/timisoara. Timișorenii care locuiesc sau lucrează în oraș sunt invitați să-și exprime părerea despre turismul local, impactul acestuia asupra vieții de zi cu zi și ce își doresc să vadă în viitor în oraș. Răspunsurile sunt anonime și vor contribui la conturarea noii strategii.
„Este important pentru noi ca această strategie să nu fie făcută doar despre oraș, ci împreună cu orașul. Timișorenii cunosc cel mai bine ritmul, identitatea și particularitățile locului în care trăiesc”, a declarat Laura Boldovici, directoarea OMD Timișoara / Visit Timișoara.
Strategia este realizată cu sprijinul Toposophy, o agenție europeană specializată în dezvoltarea și promovarea destinațiilor turistice. Aceasta are peste zece ani de experiență și a colaborat cu orașe precum Amsterdam, Atena și Ljubljana. Noua viziune adusă de Toposophy este una „sustenabilă și centrată pe comunitate”.
În paralel cu această rundă de consultare, echipa a derulat în aprilie mai multe interviuri cu specialiști locali din turism, cultură, mobilitate urbană și ospitalitate. Scopul: o strategie construită pe baza opiniilor reale din teren.
„Tocmai de aceea, vocea comunității va fi parte din această strategie și ne va ajuta să construim o destinație turistică în care timișorenii să se regăsească și de care să fie mândri”, a mai spus Laura Boldovici.
Chestionarul include întrebări simple, precum: Cum apreciezi impactul general al turismului asupra orașului după Timișoara 2023?, Ești îngrijorat(ă) de eventualele efecte negative ale turismului în oraș?, sau Ce tip de turiști ai vrea să vezi mai des în Timișoara?
Visit Timișoara, organizație activă de circa 2 ani, are ca misiune promovarea orașului ca destinație turistică, atât în România, cât și pe plan internațional. Turismul este una dintre prioritățile de dezvoltare ale orașului, iar această strategie urmărește creșterea atractivității Timișoarei pe piața turistică națională și europeană.