Planul de restructurare a Societății de Transport Public Timișoara (STPT) a fost aprobat de Consiliul Local Timișoara în unanimitate, ieri, 28 februarie. Planul vizează reducerea datoriilor istorice ale companiei, îmbunătățirea serviciilor și eficientizarea activității acesteia.
Printre cele mai importante măsuri se numără:
– Informatizarea companiei printr-un sistem de tip ERP, care integrează toate fluxurile operaționale și contabile (de exemplu, câți km au fost parcurși zilnic, cât combustibil folosit, câte încasări, câți călători, costuri de operare etc.);
– Monitorizarea consumurilor de combustibil pentru vehicule precum și monitorizarea vehiculelor printr-un sistem GPS modern, pentru a elimina furturile;
– Implementarea unui sistem de e-ticketing pentru a crește încasările directe (vânzări de bilete/abonamente), dar și pentru a monitoriza încasările (practic, în orice moment se va putea verifica în timp real câți călători sunt în fiecare mijloc de transport și câți au plătit călătoria);
– Angajarea a 150 de vatmani și șoferi pentru a crește frecvența mijloacelor de transport public și a spori atractivitatea transportului public și numărul călătorilor;
– Eliminarea a 60 de posturi prin digitalizarea și automatizarea procedurilor și a 20 de posturi prin comasare departamentelor funcționale;
– Sistematizarea serviciilor de publicitate și reorganizarea departamentului de marketing pentru a crește veniturile companiei;
– Dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara;
– Extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara, pentru a crește veniturile companiei;
– Deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică (ITP) către alte companii cu aceeași clasă de vehicule, pentru a crește veniturile companiei;
– Modificarea contractului care reglementează relația dintre companie și administrațiile locale, proces deja aflat în derulare;
– Instituirea de măsuri de guvernanță și control la nivelul administrării companiei.
Planul se aplică pe o perioadă de 7 ani pentru restructurarea datoriilor fiscale și implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale.