Primăria Timișoara a formulat o acțiune în instanță pentru a obține plata penalităților de întârziere în valoare de peste o jumătate de milion de lei de la firma J.D.A. CONSULT S.R.L., executantul lucrărilor de restaurare a fântânii ornamentale cu pești din centrul orașului.
Execuția lucrărilor, inițiată în baza unui contract cu un termen de 10 luni, a fost finalizată cu o întârziere de 5 luni și 25 de zile, totalizând 178 de zile. Factura emisă de Primărie, în valoare de 506.321 lei, reprezintă penalitățile de întârziere aplicate conform prevederilor contractuale.
Firma J.D.A. CONSULT S.R.L. a fost supusă unui calcul amănunțit, ținând cont de ordinul de începere a lucrărilor, ordinul de sistare, ordinul de reîncepere a lucrărilor și data comunicării finalizării acestora. Costul total al restaurării Fântânii cu Pești a fost de 568.901,06 lei, fără TVA. Penalitățile de întârziere, aplicate la rata de 0,5% pe zi, au fost de 2.844,50 lei pentru fiecare zi de întârziere.
Reprezentanții Primăriei Timișoara au subliniat că, în ciuda a patru adrese de atenționare emise pe durata investiției, firma nu și-a îmbunătățit ritmul de lucru conform termenelor contractuale.