Redacție May 11, 2020

 

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a pus în dezbatere publică documentul care cuprinde regulile care trebuie respectate din 15 mai după expirarea stării de urgență.

Cei care au lucrat de acasă pe perioada stării de urgență își vor relua programul normal, motiv pentru care documentul INSP cuprinde și regulile și recomandările privind activitatea în birourile deschise.

 

Măsuri care privesc angajații

 

Angajații vor respecta măsurile de precauție universal valabile:

1. Portul obligatoriu măștii (medicale/non-medicale), care pentru o protecție eficace trebuie să acopere atât gura, cât și nasul.

2. Izolarea la domiciliu în cazul în care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. Izolare la domiciliu în cazul în care a venit în contact cu un caz suspect sau confirmat de infecție cu virusul SARS COV-2 și respectarea măsurilor aplicabile, în vigoare.

4. Spălatul pe mâini ori de cîte ori este nevoie, evitarea atingerii feței cu mâinile neigienizate.

 

Măsuri care privesc angajatorul

 

Angajatorii vor asigura:

1. Programul de lucru decalat pentru a evita aglomerările la intrare/ieșire din incintă și pentru a limita numărul de angajați prezenți în același timp în aceeași incintă;

2. Triajul observațional al angajaților și nu vor permite prezența la locul de muncă al persoanelor care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, stănut, rinoree, febră, stare gnerală alterată);

3. Termometrizarea zilnic, la intrarea în tura de serviciu – angajații cu temperatura peste 37 C vor fi trimiși acasă cu indicaţie de consultare a medicului de familie;

4. Vor asigura o distanță de minimum 1,5 m între angajații care lucrează la birouri orientate față-spate și spate-spate;

Citește și:  Raed Arafat: Testele raportate zilnic sunt doar cazuri noi, nu și retestări, toate țările au noțiunea de internare obligatorie

5. Pentru birourile orientate față-față vor asigura separarea acestora cu paravane care se vor dezinfecta zilnic cu solutii pe bază de alcool;

6. Dezinfecția suprafețelor de lucru la începerea serviciului și apoi o dată la 4 ore;

7. Acordarea pauzelor de masă eșalonat, cu respectarea distanței fizice de minimum 2 m;

8. Aerisirea periodică a încăperilor;

9. În cazul încăperilor climatizate cu recircularea aerului se efectua nebulizare o dată pe săptămână, de preferat la sfârșitul săptămânii și se va efectua dezinfecția instalației de climatizare conform instrucțiunilor producătorului.

 

Documentul poate fi consultat pe www.insp.gov.ro.

 

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*