Reprezentanții CFR Infrastructură au anunțat că, de luni, au fost demarate lucrări pentru extinderea principalei gări a orașului. Proiectul prevede construirea unei clădiri de călători auxiliare, o pasarelă, dar și o parcare supraterană.
Luni s-a început forarea celor 24 de piloni ce vor susține noile construcții, lucrări care fac parte din proiectul de modernizare feroviară de pe Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț.
Specialiștii au considerat că aceste lucrări sunt absolut necesare într-un oraș străbătut diametral de liniile de cale ferată, tocmai pentru ca publicul călător din nordul orașului să aibă acces la transportul feroviar printr-un portal nou.
Astfel, s-a proiectat construirea clădirii de călători 2, care va funcţiona complementar cu clădirea de călători existentă şi va fi amenajată pe două niveluri. Ea va deservi publicul călător din partea de Nord-Vest a orașului și va face legătura cu actuala clădire de călători printr-o pasarelă centrală având următoarea structură:
− Corpul 1 (acces pasarelă) – va fi situat în holul central al clădirii de călători existente, iar accesul la acesta, se va face prin intermediul scărilor fixe, scărilor rulante şi unui lift;
− Corpul 2 (distribuţie peroane) – va fi situat deasupra celor 4 peroane intermediare dintre liniile 1-8, accesul la fiecare peron realizându-se prin intermediul scărilor fixe, scărilor rulante şi lifturilor;
− Corpul 3 (zonă de tranzit, aşteptare şi mic comerţ) – va fi situat deasupra liniilor 1T – 6T şi va face legătura cu clădirea de călători 2.
− Corpul 4 (distribuţie spre strada Nera) – va traversa clădirea de călători 2 fiind reprezentat de o pasarelă închisă, cu acces din clădirea de călători 2, cu rol de distribuţie a publicului către strada Nera şi către parcarea supraterană.
foto (c) Info Timisoara