Primăria Timișoara a anunțat că va colabora cu Direcția Județeană pentru Cultură Timiș pentru a inventaria clădirile monumente istorice individuale și clădirile situate în ansambluri și situri istorice protejate din Timișoara.
Protocolul de colaborare între cele două instituții va fi votat de Consiliului Local Timișoara în următoarea ședință de plen. Direcția Județeană pentru Cultură Timiș va elabora documentul „Obligația privind folosința monumentului istoric”. Acesta va cuprinde datele de identificare ale clădirii, obligațiile proprietarilor, dar și date despre starea generală de conservare a clădirii.
Proprietarii de clădiri monument istoric pot beneficia de servicii de consultanță cu titlu gratuit, oferite de specialiștii Biroului Reabilitare Cartiere Istorice și Monumente al Primăriei Timișoara, situat pe Ștefan cel Mare nr. 2. Programul de lucru cu publicul este de luni până vineri, în intervalul orar 9,00 – 16,00. Programări se pot face la 0752 224.171 sau 0374 555.160, mail: reabilitare.monumente@primariatm.ro.