Dacă spunem că astăzi vremea va fi aproape ca cea de ieri, dimineața ceață, după aceea soare sau cer parțial înnorat, probabil că nu greșim prea mult. Temperatura maximă va ajunge la 16°C.
Calitatea aerului este la fel de mediocră ca de obicei, poate poluarea va depăși cu puțin media anuală.
Sper că nu ați uitat să vă reglați ceasurile, e adevărat că majoritatea se cam reglează singure, dar mai sunt și din celelalte.
Cursul BNR valabil astăzi este 4.9128/Euro, 4.9350/USD, 4.9587/CHF și 5.6901/GBP.
Dacă întâlniți șezlonguri din lemn pe pajiștea de pe Bd. Drumul Taberei, în planul doi, să știți că sunt pentru voi, folosiți-le cu încredere și aveți grijă de ele. Este îndemnul administrației Sectorului 6 către […]
Chiar dacă nu este din Timișoara, știrea are legătură cu orașul nostru. Așa ceva s-ar putea face și la noi, că nu sunt miticii mai deștepți, și nici nu ar fi foarte greu. În loc să cumpărăm bănci, coșuri de gunoi sau alte lucruri, municipalitatea ar putea să își facă un mic atelier, cu câțiva angajați și o dotare minimă, în care să se confecționeze astfel de lucruri. Sau cel puțin mobilierul stradal să fie întreținut. Da, sunt din nou nevoit să mă “autocitez”, unii spun că acesta este un semn de frustrare, alții spun că este ultimul pas înaintea senilității: Intreținere și reparații.
Ce am văzut în Budapesta și mi-ar plăcea să văd și în București
Chiar dacă multora li se va părea forțată comparația, există lucruri bune în Budapesta ce ar putea fi importate cu succes și în București și care țin de calitatea vieții dintr-un oraș mare.
Dincolo de propaganda inutilă inserată în acest articol, eu aș dori să văd unele din aceste lucruri și în Timișoara. De exemplu transport în comun eficient. Sau tramvaie galbene. Sau parcări exclusiv plătite, și nu plătite cu mărunțiș, cum se întâmplă acum la noi.
Lucrurile astea se leagă.
La noi transportul în comun ar fi destul de OK, cel puțin pe traseul pe care îl folosesc eu.
Dar intervalele la care circulă mijloacele de transport în comun sunt intolerabile.
Domnilor consilieri care locuiți în marginea de sud a orașului, vă place cum ajungeți la serviciu, la Primărie? Sau nu folosiți troleibuzele? Nu este admisibil să aștepți un troleibuz câte o jumătate de oră.
Pe de altă parte, mă uit la troleibuzul 15, chiar dacă ar vrea să meargă și el mai repede, nu poate din cauza nenumăratelor mașini care merg pe același traseu. Merge câțiva metri, se oprește, pornește din nou, se oprește după alți câțiva metri și tot așa. Dacă ar fi mai puține mașini în față troleibuzului, ar putea să meargă și el ceva mai repede.
Un alt lucru pe care l-am remarcat, mergeți cu troleibuzul ăsta ca să vedeți ce se întâmplă: Merge cu energie electrică, la un moment dat se oprește, șoferul coboară, trage în jos troleele, iar troleibuzul o ia pe un traseu unde nu există linie aeriană, folosind motorul ăla Diesel care poluează. Nu că ar avea acolo cine știe câți călători, rareori la Olimpia urcă sau coboară câte cineva.
După un timp, după ce trece de Ștrandul Termal, șoferul coboară din nou, pune troleele, când le mai pune, că uneori nu se mai complică, și pornește mai departe.
Au trecut câțiva ani de când s-a început experiența asta de pe Martirilor, cu desființarea benzii speciale pentru transportul în comun și folosirea troleibuzelor în locurile unde nu au sârme.
Știm cu toții că cei dinainte trăiau într-o lume a lor, undeva în perioada când erau tineri și neliniștiți, dar a trecut o mulțime de timp de când administrația precedentă a fost înlocuită. Am văzut că nu e bine așa, hai să reparăm lucrurile, să facem troleibuzele să meargă pe traseul lor natural și mai ales rezervat, că nu o să se întâmple nimic dacă țăranii de la Giroc vor avea cu o bandă mai puțin.
Parcă am fi un oraș de idioți, troleibuzele merg cu motor Diesel, pe unde nu sunt sârme, tramvaiele au baterii scumpe și nefolosite, de parcă nu ar avea sârme, iar salvările care merg dinspre Spitalul Județean spre centrul orașului sunt nevoite să ocolească un întreg cartier și să aștepte după coloanele imense de mașini.
Și nu e numai troleibuzul 15 în această situație, am văzut că și troleibuzul 13 (pe ăsta nu îl folosesc pentru că am impresia că dacă nu îl prind pe cel de dimineață, nu mai vine altul decât seara, merge 13-le mai rar decât trenul Timișoara – București de pe vremuri) își ridică la un moment dat troleele, undeva în dreptul Casei Adam Müller-Guttenbrunn. Poate or fi și alte situații de acest gen, dar nu le știu eu.
Eu dacă aș fi primar aș convoca un conclav de arhitecți, specialiști în circulație și alții asemenea lor, aș lua o hartă mare și aș căuta să optimizez transportul în comun din oraș, în special, și transportul în general.
Pentru că mie mi se pare că acum lucrurile sunt chiar mai rele decât în anii ‘70. Pe atunci exista în Timișoara un sistem de transport cât de cât coerent, existau niște linii radiale, 3, 4, 5, 7, 13, 15 și existau niște linii colectoare (1, 2, 6, 11, 12, 14). Acum troleibuzul 13 în loc să deservească marea aglomerare urbană Mehala-Circumvalațiunii merge la Solventul, nu știu ce dracu caută acolo. Rezultatul este că în loc să ajungi în câteva minute din Circumvalațiunii în centru cu troleibuzul, mai bine o iei pe jos pentru că sigur ajungi mai repede. Troleibuzul 12 nu mai merge deloc, văd pe traseul acestuia tot felul de autobuze poluante, cu toate că linia aeriană pentru troleibuze încă există.
Și mai ales, transportul în comun al anilor ‘70 era în totalitate electric, autobuzele erau folosite doar pentru transport periurban, cu excepția celor care deserveau Calea Șagului (33).
S-ar putea face și acum așa ceva, chiar mai eficient, dar trebuie ca cineva să ia în mână o hartă și să deseneze pe ea niște linii radiale, și niște linii colectoare care să funcționeze pe inelele 2-3-4 ale orașului, acestea din urmă deservite de tramvaiele astea noi mai lungi decât trenul de Sibiu care nu am înțeles nici acum de ce au trebuit să aibă baterii. Toate aceste lucruri nici nu ar necesita mulți bani, doar puțin interes și cunoaștere a situației din oraș.
Și poate că ar fi util ca factorii de răspundere, primarul, viceprimarii, consilierii locali, cei din conducerea STPT și toți cei care fac parte din Comisia de circulație să mai circule și cu transportul în comun și nu cum mașinile personale, poate în acest fel se vor gândi și ei cum ar putea să facă lucrurile să meargă mai bine în această privință.
Ministerul rus al Apărării a declarat sâmbătă că personalul marinei britanice a aruncat în aer luna trecută gazoductele Nord Stream, acuzând în mod direct un membru important al NATO de sabotarea…
Spuneau rușii că va fi o surpriză când vor dezvălui cine sunt cei vinovați.
Chiar a fost.
Dar, dacă ținem cont că NATO este o alianță de fațadă, menită să ia banii proștilor, iar adevărata alianță din care face parte și Marea Britanie, alături de SUA (care e șeful), Canada, Australia și Noua Zeelandă, totul începe să devină explicabil, și de ce australienii nu cumpără submarine din Franța, și de ce Europa a fost atacată indirect prin sabotarea acelei conducte, și multe altele.
Ministerul rus al Apărării a spus că navele, care aveau sediul la Sevastopol, ar fi fost implicate în„asigurarea securității culoarului de cereale”.
Rusia l-a informat sâmbătă, printr-o scrisoare, pe secretarul general al ONU, Antonio Guterres, despre suspendarea acordului ce permite exportul de cereale prin porturile ucrainene, transmite dpa, potrivit Agerpres.
Zeci de persoane au murit în Seul, în timp ce o mulţime uriaşă s-a revărsat sâmbătă seara târziu într-un cartier central al capitalei sud-coreene pentru o petrecere de Halloween, anunţă Reuters.
Elon Musk, cel mai bogat om din lume, fondatorul Tesla și, de ieri, șeful Twitter, va ateriza la București pentru a merge duminică la party-ul privat de Halloween pentru care a închiriat Castelul Bran, denumit […]
Angajații permanenți din industria petrolieră iraniană au declarat că se vor alătura grevei anunțate de muncitorii petroliști cu contract și vor înceta lucrul pe 29 octombrie pentru a protesta față de represiunea
Rușii au adus un omagiu victimelor represiunii politice
România Liberă
Rușii au adus un omagiu victimelor represiunii politice din Rusia, împreună cu alți oficiali străini. Rușii și ambasadorii străini din Rusia au adus flori sâmbătă (29 octombrie) la un monument din Moscova
COMENTARIU Sorin Avram: Mircea Geoană şi milionul de români. Cel care vine, nu cel care pleacă
„Nu vor scăpa violatorii și criminalii pentru că sunt imprescriptibile acest infracțiuni”, spune Augustin Zegrean. El mai arată că conform legislației curente, procurorii au timp suficient pentru a instrumenta…
Românii sunt europenii cel mai puternic expuși la sărăcie. „Este un fenomen care se autogenerează”
Românii sunt cetățenii europeni aflați într-un risc crescut de sărăcie.
Medicamente esențiale dispar din farmacii, iar pacienții sunt nevoiți să își întrerupă tratamentul. De medicamentele generice, așa cum sunt cunoscute, au nevoie 70% dintre pacienții cu boli cronice. Pastilele
Un american a reușit să își dovedescă nevinovăția după ce a stat 40 de ani în închisoare
Un bărbat din Statele Unite ale Americii care a stat aproape 40 de ani în închisoare pentru o crimă pe care nu a comis-o a fost eliberat după ce testele ADN i-au dovedit nevinovăţia, transmite sâmbătă agenţia…
Am fost astă vară în Budapesta am fost surprins cum circulau mijloacele de transport. Mai mult de trei minute nai stat dacă ai pierdut un tramvai de exemplu,nu mai zic și de celelalte mijloacele de transport. Nu ca la noi stai în stație de tramvai și jumătate de oră.Pe linia lu 7 e teroare stai cât o dată de îți pare rău că nai plecat pe jos, altă alternativă nai pe linia 7.Mai e mult până și la noi să fie ca în alte state sau orașe.