Proiectul de hotărâre privind majorarea schemei de personal a Direcției de Asistență Socială (DAS) Timișoara, de la 375 la 414 angajați, a stârnit un nou scandal în ședința de Consiliu Local Timișoara, desfășurată marți, 28 martie.
DAS a susținut că are nevoie de mai mulți angajați pentru a se conforma indicatorilor prevăzuți în trei proiecte europene aflate în desfășurare: Centrul de Zi pentru Adulți cu Dizabilități, un Centru de Asistență Integrată a Adicțiilor și Complexul de Servicii Sociale Kuncz, instituții care ar urma să aibă aproape 200 de beneficiari.
Cu toate acestea, unii consilieri locali au ridicat problemele cu care s-ar confrunta angajații actuali ai instituției, cum ar fi lipsa detergentilor și a medicamentelor, dar și întârzierea plății salariilor unor câștigători de concursuri. Aceștia au cerut retragerea proiectului și prezentarea unui raport detaliat al situației DAS de către primărie. De asemenea, au atras atenția că proiectul de hotărâre presupune costuri suplimentare pentru salariile posturilor nou înființate, iar fondurile de salarii nu vor ajunge pentru a acoperi aceste costuri.
Totuși, noua organigramă a Direcției de Asistență Socială va fi implementată, după ce proiectul de modificare a fost adoptat cu o majoritate covârșitoare de 14 voturi pentru, o abținere și niciun vot împotrivă. Aceasta înseamnă că planul de reorganizare a personalului va fi pus în aplicare conform noii organigrame adoptate.