Primarul Clujului, Emil Boc, a spus că Alianța Vestului a fost un succes și și-a asumat meritele pentru toate proiectele făcute de Ministerul Transporturilor, Ministerul Sănătății, spunând că de fapt Alianța Vestului i-a impulsionat să muncească. Doar că, în realitate, Alianța Vestului nu a existat, pentru că a fost numai un demers de marketing politic.
Primarii din Timișoara, Arad, Cluj și Oradea au bătut palma în 2018, pentru a profita electoral. Ei au spus în 2019 că vor fonduri europene pentru proiecte noi, în această zonă, proiecte de care s-a ales praful.
Unul dintre proiecte viza un tren de mare viteză, de la Cluj la Timișoara, dar și alte fantasme electorale.
„Noi am propus să legăm cele două capitale de regiune Clujul de Timișoara prin Oradea și Arad. Pe lângă sistemul rutier, vrem să avem conectarea cu ceea ce înseamnă centurile din jurul acestora doua, iar în etapa a doua avem în vedere calea ferată care trebuie să ajungă la un nivel de infrastructură la 160 kilometri la oră. Să ajungem la nivelul în care infrastructura să permită un tren de viteză”, spunea Gheorghe Falcă, primarul Aradului, în 2019.
„Toată problema se pune pentru viitorul exerciţiu programatic 2021-2027. Dacă Guvernul României agrează, asta ni s-a spus, va agrea ca o asociaţie de dezvoltare intercomunitară, atunci din punctul de vedere al Comisiei Europene, atunci nu sunt impedimente de finanţare directă a unor proiecte cu care aplică asociaţia”, îl completa Nicolae Robu, primarul Timişoarei.
Niciunul dintre cei doi nu mai este primar, iar proiectele nu au fost nici măcar începute.
Alianţa Vestului mai visa la bani pentru trei autostrăzi – Transilvania, ViaCarpathia şi Timişoara-Belgrad – dar şi pentru conectarea la reţeaua trans-europeană de transport.
Continuarea pe Știri de Cluj…