CFR Călători va implementa începând cu data de 1 ianuarie o schimbare majoră în procesul de emitere a abonamentelor, trecând exclusiv la formatul digital.
Abonamentele săptămânale și lunare vor putea fi achiziționate fie pe cardul de transport, fie prin intermediul unei aplicații descărcabile, sub forma unui cod QR dinamic asociat unui telefon mobil.
Procesul Digitalizării
În cadrul eforturilor continue de digitalizare, începând cu 1 ianuarie 2024, toate abonamentele săptămânale și lunare vor fi emise exclusiv în format digital, sub două variante: „Card de Transport” sau cod QR dinamic. Acestea pot fi achiziționate la casele de bilete și automatele CFR Călători, iar ulterior, abonamentele pe card vor putea fi încărcate și online, eliminând necesitatea prezenței pasagerilor la casele de bilete sau automate.
Modalități de Achiziționare a Abonamentelor Digitale
Abonamentele digitale pot fi achiziționate după cum urmează:
- De la casele de bilete:
- Pe card de transport: Toate tipurile de abonamente cu plată, inclusiv cele lunare cu număr nelimitat de călătorii, săptămânale și cele lunare cu 5, 10 sau 15 călătorii.
- Online pe site și prin aplicație:
- Pe card de transport: Abonamentele lunare cu număr nelimitat de călătorii și cele săptămânale.
- Sub formă de cod QR dinamic asociat unui telefon mobil: Abonamente cu plată integrală, inclusiv cele lunare cu număr nelimitat de călătorii și cele săptămânale, precum și abonamente cu gratuitate sau reducere pentru elevi și studenți.
- De la automatele de bilete:
- Pe card de transport: Doar abonamentele lunare și cele săptămânale cu număr nelimitat de călătorii.
Achiziții Online și Opțiuni de Utilizare
Pasagerii pot achiziționa online abonamente lunare și săptămânale prin website-ul CFR Călători sau aplicația pentru telefon „CFR Călători Bilete Online”. Acestea pot fi sub formă de cod QR cu elemente dinamice sau încărcate pe suportul tip „Card Transport”.
Informații Actualizate despre Circulația Trenurilor
Călătorii pot obține informații actualizate despre circulația trenurilor prin diverse mijloace, inclusiv apel la INFO CFR (telefon 0219521), site-ul CFR Călători, aplicația TRENUL MEU, și camerele web din principalele gări din țară.