Primarul Dominic Fritz și vicepreședintele Bozankaya, Tufan Ozkan, au semnat contractul pentru livrarea a 33 de troleibuze noi pentru Timișoara, primul de acest tip în ultimii 15 ani. Primul troleibuz va fi livrat în aprilie 2025, conform contractului.
Primăria Timișoara modernizează transportul public cu 33 de troleibuze noi
Astăzi, 5 septembrie, la Timișoara, primarul Dominic Fritz și Tufan Ozkan, Vicepreședintele Bozankaya, au semnat contractul pentru livrarea a 33 de troleibuze noi. Aceasta este prima achiziție de troleibuze în ultimii 15 ani pentru Timișoara, completând flota de autobuze nepoluante și tramvaie moderne. Primul troleibuz va ajunge în oraș în aprilie 2025, conform graficului stabilit.
„Această nouă achiziție face parte din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului public și implicit a numărului celor care folosesc troleibuzul, tramvaiul sau autobuzul în deplasările lor zilnice”, a declarat Dominic Fritz.
El a adăugat că în ultimii doi ani și jumătate, Timișoara a achiziționat peste 70 de tramvaie și autobuze electrice, ceea ce a dus la o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51% în mai puțin de 3 ani.
Contractul prevede livrarea a 25 de troleibuze articulate de 18 metri și a 8 troleibuze de 12 metri, dotate cu baterii de autonomie mare, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless și prize pentru încărcarea telefoanelor mobile. Troleibuzele vor avea capacitatea de a transporta între 100 și 140 de pasageri, în funcție de dimensiuni, și vor putea atinge o viteză maximă de 80 km/h.
Tufan Ozkan, vicepreședintele Bozankaya, a subliniat importanța acestui contract pentru companie: „Semnarea contractului cu Primăria Timișoara pentru noile troleibuze reprezintă un pas important pentru activitatea companiei noastre în România, o țară cu un potențial imens de a revoluționa transportul public.”
Valoarea contractului pentru cele 8 troleibuze de 12 metri este de 20.292.000 lei (fără TVA), iar pentru cele 25 de troleibuze articulate de 18 metri este de 78.300.000 lei (fără TVA). Finanțarea a fost atrasă de Primăria Timișoara prin Planul Național de Redresare și Reziliență, în vederea îmbunătățirii mobilității urbane durabile și reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră.