Nicoleta C. January 26, 2022

 

Marilen Gabriel Pirtea, deputatul PNL de Timiș, își exprimă îngrijorarea privind lipsa viziunii din partea Primăriei Timișoara pentru dezvoltarea orașului.

 

„Timișoara: același oraș, o rețea de străzi aglomerată, absența investițiilor în parcaje de tranzit, un sistem de transport public în suferință, a cărui dezvoltare se realizează în ritm foarte redus. Aceasta este realitatea imediată și vizibilă, pe care, trebuie să recunoaștem, așteptam să o vedem schimbată, într-o administrație nouă, în care și liberalii au sperat să va fi posibilă o nouă viziune de dezvoltare”, arată prim-vicepreședintele PNL Timiș, deputatul Marilen Gabriel Pirtea.

 

Totodată acesta spune că Primăria Timișoara scumpește parcarea în zona centrală fără să aducă soluții pentru eliberarea traficului din centrul orașului.

 

„Consiliul Local Timișoara a decis adoptarea unui nou sistem de taxare Timpark pe domeniul public. Prin supra-tarifare, se descurajează timpii lungi de parcare pentru străzile din zonele centrale, ceea ce este o politică normală în aproape toate orașele europene. Ceea ce nu este normal, ceea ce va îngreuna și mai mult mobilitatea din Timișoara, este chiar absența soluțiilor concrete pentru parcajele de tranzit, intermediare pentru utilizarea transportului public de acces spre centrul orașului. Până când nu vor fi oferite alternative de parcare în zonele de intrare în oraș și în cele mediane, pentru a lega transportul cu automobilul propriu de transportul public, Primăria Timișoara nu face altceva decât să supra-taxeze parcarea în zona centrală, să extindă taxarea parcării la nivelul unui număr nou de străzi, mai mare cu peste 20% față de vechea hartă a Timpark, fără să aducă soluții pentru descongestionarea traficului din centrul orașului”, completează deputatul liberal.

 

Citește și:  Azi, în prima zi de miercuri din luna mai, nu au sunat alarmele. Exercițiul național „Miercurea Alarmelor” va continua din luna iunie

Marilen Pirtea declară că ultimele modificări aduse de primărie nu oferă nicio garanție privind îmbunătățirea traficului urban din Timișoara.

 

„Dacă până anul trecut, în sistemul Timpark se taxa parcarea pe 155 de străzi, în noul sistem, adoptat în această săptămână de Primăria Timișoara, sistemul de plată parcare Timpark s-a extins la 212 străzi. Va crește brusc și confortul în traficul urban timișorean? Sau doar vom plăti mai mult, pentru un rezultat discutabil?”, concluzionează deputatul Marilen Gabriel Pirtea.

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*