Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara a primit cinci oferte competitive la licitația pentru modernizarea liniei ferate către Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara.
Printre companiile ofertante se numără PORR Construct, FCC Construccion SA, Swietelsky Construct, Precon Transilvania SRL în asociere cu Homlok România Kft. și Drum Asfalt, precum și BAWI Construction (fosta WIEBE România) în asociere cu Constructim SA.
Contractul în valoare de 323.297.762,98 lei fără TVA vizează modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, construirea unei linii duble și electrificate către Aeroport pe o distanță de 5 km, și ridicarea unei noi stații CF în apropierea Aeroportului, echipată cu două linii de garare.
Proiectul, finanțat din fonduri europene nerambursabile, se estimează că va dura 30 de luni, cu opt luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Modernizarea infrastructurii va aduce o creștere semnificativă a vitezei de circulație, atingând 80 km/oră pentru trenurile de marfă și 120 km/oră pentru trenurile de călători.
Reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara au subliniat importanța proiectului pentru regiune și au confirmat faptul că aceasta va avea un impact pozitiv asupra mobilității și eficienței transportului feroviar.
Despre CFR Infrastructură Timișoara:
Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, parte a Companiei Naționale CNCF CFR-SA, acoperă șase județe și deține cea mai mare densitate de rețea feroviară din România. Cu o lungime totală de 976,106 km linie curentă electrificată, 846,407 km linie magistrală și 1105,403 km linie secundară, sucursala gestionează infrastructura cu ajutorul a 158 de stații și halte de mișcare, 6 secții de întreținere linii și 3 secții de centralizare.