Decizia consilierilor locali timișoreni de a accepta donația firmei care administrează terenurile fostului combinat petrochimic Solventul s-a materializat la începutul acestei săptămâni, scrie Renasterea.ro
Anunțul a fost făcut, astăzi, de primarul Nicolae Robu.
„Am o veste foarte bună, s-a semnat contractul de donație prin care acel teren de 663 de metri pătrați care ne era necesar ca să dăm drumul lucrărilor la Pasajul Solventul ne este dat de către societatea Walkiria Vest SRL și intră în domeniul public al municipiului Timișoara. Acum suntem proprietari ai acelui teren, care nu este foarte mare, dar ne permite să construim pasajul pe traseul optim, astfel încât să putem face și un pod peste Bega în partea sudică a pasajului.
Vă reamintesc, noi avem un proiect din fonduri europene de modernizare a Căii Bogdăneștilor, care va deveni unul dintre cele mai frumoase bulevarde ale orașului. Proiectul merge până în apropierea liniilor de cale ferată, acolo unde se și încheie Calea Bogdăneștilor, iar de acolo vom face Pasajul Solventul, pe care îl demarăm pe bugetul local, dar, poate, din mers, reușim să găsim altă sursă de finanțare. În partea de sud, după ce se iese de sub cele nouă linii de cale ferată, va fi un sens giratoriu, iar din acesta se va merge, pe de o parte, către Bega, spre noul pod, iar pe de altă parte, spre Gara de Nord, pe Strada Gării, care, și ea, va fi modernizată, cu linii de tramvai pe mijloc. Linia de tramvai va fi prelungită și pe noul pod, care va fi suficient de lat, cu patru benzi și linii de tramvai tot pe mijloc. Pentru Pasajul Solventul avem și proiectul tehnic aproape gata, mai avem de făcut câteva mici ajustări și dăm drumul la licitație pentru execuție în acest an. Ce ne mai trebuie este avizul de mediu. Sper să nu fim ținuți pe loc, pentru că în momentul în care avem avizul de mediu, putem să emitem autorizația de construire. Oricum, complexul de lucrări din acea parte a orașului este foarte important. În momentul în care vom da în folosință podul și Pasajul Solventul se va produce o descărcare extraordinară la Pasajul Jiul, apoi în zona centrală, în Piața Mărăști și mai departe se va simți și la pasajul de pe Calea Alexandru Ioan Cuza și chiar la Popa Șapcă. Impactul cel mai puternic va fi, însă, la Pasajul Jiul, pentru că acum toate mașinile care vin dinspre Calea Șagului și Dâmbovița înspre nordul orașului trec pe acolo”, a explicat Robu.
Viitorul pasaj subteran Solventul ar urma să aibă o rampă de 115 metri pe Calea Bogdăneștilor, o parte acoperită de 87 de metri și o rampă de 144 de metri pe Strada Gării, unde ar urma să fie construit și un sens giratoriu.
Pe noua arteră rutieră nu vor trece doar autovehicule, ci și o linie dublă de tramvai, urmând să fie amenajate și piste pentru biciclete.