China declară că o eliminare totală a combustibililor fosili este nerealistă.
Sunt chinezi, sunt de altă părere cu „Occidentul” care dorește o înverzire rapidă prin eliminarea totală a combustibililor fosili, așa că nu se poate să aibă dreptate.
Așa o fi?
Hai să ne gândim puțin.
Să presupunem că de la 1 ianuarie vom elimina complet folosirea combustibililor fosili și rămânem doar cu energie „verde”, practic totul să funcționeze pe curent produs de hidrocentrale, generatoare eoliene sau captatoare solare.
În primul rând ar trebui să renunțăm la iubitele noastre mașini, pentu că mașinile electrice pot fi încă numărate pe degete.
Nu ar fi rău.
Pot să-mi închipui o lume, sau ca să fie mai ușor, o Timișoară, în care mașinile actuale dispar.
Pompierii, salvările, mașinile poliției vor fi electrice. Asta se poate face, nu e nevoie decât de niște bani.
În rest…
Timișoara are un diametru de vreo 11 km, asta de la intrarea dinspre Șag până la Muzeul Satului.
Drumul ăsta poate fi parcurs pe jos în cam două ore. Sau, la o viteză de 20 km/oră în jumătate de oră.
În loc de actualele mașini, pe lângă biciclete și trotinete electrice am putea folosi niște mașinuțe electrice de transport, ceva de genul celei din poza de mai sus. Are o autonomie de vreo 100 km, deci pentru oraș ajunge, are două locuri, iarăși ajunge pentru că majoritatea mașinilor care circulă în prezent nu au mai mult de un ocupant, e micuță, așa că nu ocupă mult loc nici pe șosea nici în parcare, are o mulțime de avantaje. Drumurile din oraș nu ar mai fi blocate din cauza traficului, ar fi mai mult loc pentru transportul în comun, pericolul de accidente ar fi redus, pentru că una e să te izbească o mașină de două tone care circulă cu 60 km/oră și alta e să fii lovit de o jucărie din asta care are doar 70 de kg și poate fi condusă fără permis pe niște drumuri pe care nu au mai rămas decât surorile ei, niște trotinete și biciclete.
Probabil că ăsta e viitorul transportului urban.
Pentru distanțe mai lungi, între localități, avem deja trenuri electrice sau autobuze electrice.
Aici ar trebui făcută o paranteză, e frumoasă ideea de a avea niște vehicule care pot circula fără niște fire de unde să-și ia energia, dar mă întreb dacă autoritățile au consultat niște specialiști când au hotărât să înlocuiască încet troleibuzele cu autobuze electrice.
Pentru că dacă ar fi întrebat ar fi aflat că un troleibuz necesită costuri mult mai mici de funcționare decât un autobuz electric. Chestiile astea se învață în clasa a VIII-a. Și până atunci se învață și despre hidrogenul ăla, că cine vrea să cumpere trenuri sau alte vehicule care merg pe hidrogen fie că nu a înțeles nimic din școala aia, fie e corupt.
O problemă ar fi că vine iarna și ar trebui să ne încălzim cu ceva.
Asta e mai greu, dacă eliminăm încălzirea cu gaze, cărbune și alte chestii care ard, rămâne doar încălzirea electrică.
Dar aia e scumpă și nu prea avem destule surse verzi care să producă atâta energie electrică.
Și nu în ultimul rând nu avem infrastructura necesară.
Și acum, vara, în zilele foarte călduroase, se mai defectează câte ceva la rețea pentru că toți cei care au așa ceva pornesc aerul condiționat.
Imaginați-vă ce ar fi dacă iarna toți cetățenii orașului, toate fabricile și celelalte instituții, s-ar încălzi cu aeroterme sau calorifere electrice și își mai și țin vehiculele electrice la încărcat.
Ar trebui să schimbi toată infrastructura, toate sârmele din case, toate sârmele de pe stradă, toate transformatoarele și ce mai e nevoie, ar costa miliarde.
Ca să nu mai spunem că ar fi nevoie și de o mulțime de oameni care să facă chestiile astea, pentru că transformatorul de pe stâlp nu poate fi schimbat din birou completând un tabel Excel.
Noi nu suntem în stare să facem lucruri simple, drumuri de exemplu, cu toate că din punct de vedere tehnic să faci un drum nu e chiar fizică cuantică.
Și din nou facem o paranteză cu hidrogenul ăla, fac unii, din nou niște oameni care au cam rămas corigenți la fizică, experiențe cu încălzire cu hidrogen.
Ceea ce nu știu ei este că în primul rând o fi hidrogenul ăla și în aer și în apă, dar ca să-l scoți de acolo trebuie să consumi energie.
Mai multă energie decât obții arzând hidrogenul obținut.
Iar pe de altă parte, hidrogenul ăla are molecula atât de mică încât dacă îl folosești cu infrastructura existentă și îl bagi la un capăt al țevii, la capătul celălalt nu mai iese nimic pentru că tot gazul s-a pierdut pe traseu.
In concluzie, chiar și numai dacă ținem cont de aceste două aspecte, transportul și încălzirea, eu cred că chinezii ăia cam au dreptate.
Putem să facem o trecere în etape la energia verde, dar nu în totalitate, cel puțin nu în următorii 50 de ani.
Începem cu transportul, aici aproape că nu ar fi nevoie de infrastructură nouă, ba chiar s-ar putea reduce din cea existentă, și asta se poate face în doi-trei ani, nu e nevoie decât de puțină voință, viziune și puțină fermitate din partea autorităților. Iar avantajele, din toate punctele de vedere, ar fi incalculabile.
Dar cu restul mai trebuie să așteptăm.
Toate ziarele au articole despre Buzatul ăla. Că l-au prins cu banii, avem chiar și niște filmulețe, că l-au arestat pentru 30 de zile, iar PSD-iștii, șocați că unul de-al lor a putut face așa ceva l-au dat afară din partid.
Mă întreb de ce nu au făcut asta mai demult, dacă sunt atât de cinstiți. Că să nu-mi spună nimeni că nu se știa că ăsta e un hoț.
Ajunge să te uiți în declarația de avere, dacă o persoană care nu a lucrat decât la stat toată viața are mai mult de o casă și o mașină, este aproape sigur că a furat câte ceva.
Spunea ieri cineva că ar trebui să mai las și cititorilor puțin loc de comentat.
Încerc, începând de astăzi. Sunt tare curios să citesc comentarii despre ce spun oamenii ăia legat de sex, fie că e vorba despre „materiile nenecesare” din școli, despre băieții care se pensează și se bărbieresc pe picioare, sau despre mama aceea care a fost băgată în pușcărie de americani pentru că i-a dat fiicei ei niște pastile pentru avort. Depre mașini și energie sigur că vom avea comentarii.
***
China declară că o eliminare totală a combustibililor fosili este nerealistă
Șeful special pentru climă al Chinei, Xie Zhenhua, susține că eliminarea completă a combustibililor fosili este nerealistă, deoarece aceștia vor continua să joace un rol crucial în furnizarea și securitatea energetică la nivel mondial. Xie și-a exprimat opinia într-un discurs adresat ambasadorilor din Beijing înainte de următorul summit climatic COP28 din Dubai.
Cu toate eforturile recente ale Chinei de a dezvolta capacități de energie regenerabilă, țara rămâne cel mai mare consumator de cărbune și cel mai mare importator de petrol brut. China susține o abordare de „reducere graduală” în loc de o „eliminare graduală” în discuțiile despre climă și energie, la fel ca și India.
SUA: O mamă a fost condamnată pentru că i-a dat pastile de avort fiicei sale
O americană din statul Nebraska a fost condamnată la doi ani de închisoare pentru că și-a ajutat fiica adolescentă să obțină pilule de avort, a relatat New York Times.
Dumitru Buzatu, arestat preventiv pentru 30 de zile
Preşedintele CJ Vaslui, Dumitru Buzatu, a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, informează Antena 3. Potrivit sursei citate, avocaţii lui Buzatu au anunţat că vor contesta decizia Tribunalului Vaslui.
Dumitru Buzatu a fost exclus din PSD
Dumitru Buzatu a fost exclus din PSD, cu unanimitate de voturi. Anunţul a fost făcut sâmbătă de Marcel Ciolacu, după şedinţa Biroului Politic Naţional.
Nimic nu îi impresionează. Nimic nu îi clintește. Nimic nu îi sperie. Se cred Dumnezei ai locului și omnipotenți. Nu le pasă de sărăcie, nu le pasă de oameni, nu le pasă de țară. În mintea lor bolnavă țara sunt ei.
Aceste „portbagaje” pline cu bani, care se colectează de 30 de ani încoace, sunt exact găurile din buget, pe care acum noi trebuie să le acoperim prin pseudoreforme
Mii și mii de companii și-au plătit la timp și integral toate taxele, impozitele și contribuțiile
Iată ce aflăm despre vârful guvernării, iată ce petrecere fiscală am avut în ultimii 5 ani și unde a dus ea.
1. Furt și risipă în cheltuirea banilor publici.
2. Criminalitate fiscală prin evaziune fiscală și munca la negru, denumite academic “abuz de optimizare fiscală”.
3. Sistem clientelar, discriminatoriu, distorsionant și injust de facilitați fiscale sectoriale.
Un everything everywhere all at once de proaste politici publice pe care nimeni nu le-a pus cap la cap să vadă unde duc și care, cum era de așteptat, când s-a terminat creșterea economică generată de greedflatia din 2022, ne-au explodat în deficitul bugetar.
Cunoscutul medic Cristian Andrei a reușit să creeze valuri pe internet în urma apariției sale în cadrul unui podcast găzduit de doctorul Adina Alberts, unde a vorbit despre o nouă tendință mondială în ceea ce privește sexualitatea bărbaților. Acest fenomen a fost numit “marea resetare sexuală” și se referă la ideea conform căreia bărbații ar […]
Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, afirmă că „deplânge starea pe loc” a învăţământului românesc, arătând că elevii învaţă la şcoală materii nenecesare, în defavoarea altora care sunt „cu adevărat formatoare”. Bănescu a explicat de asemenea şi care este punctul de vedere al Bisericii Ortodoxe Române cu privire la introducerea educaţiei sexuale în şcoli.
Mai multe evenimente culturale modifică patru linii de transport public
Mai multe evenimente culturale modifică traseele liniilor 136, 223, 312 şi N101, de vineri după-amiază, până luni dimineaţă, pentru a permite desfăşurarea a evenimentului cultural „Dâmboviţa Delivery”, precum şi ale celor dedicate Zilelor Bucureştiului: iMapp Bucharest şi „ICelebrate My City”.
Ce facem astăzi, 24 septembrie 2023, în Timișoara?
Duminică puteți viziona filme în mai multe locații din oraș în cadrul caravanei Tiff sau festivalului Eurothalia. Vor fi și mai multe spectacole de teatru, iar la Muzeul Satului are loc festivalul fanfarelor.