Biden & Trump.
Era un banc cu ăștia doi, nu știu dacă-l știți, unul nu are toate țiglele pe casă și celălalt nu mai știe unde le-a pus.
Este trist că un popor atât de mare nu găsește niște oameni cu adevărat valoroși care să candideze pentru a deveni președintele țării.
Poate că e de vină sistemul care nu pune în fața alegătorilor niște oameni care sunt valoroși, ci pe unii care slujesc interesele unora.
Pentru că ăsta este tristul adevăr, noi nu alegem pe cel care-l considerăm cel mai bun, ci alegem dintre doi, trei sau 10 oameni de pe o listă care au întocmit-o alții.
Și mai trist, nici măcar nu-l alegem pe cel mai bun din acea listă, ci îl alegem pe cel care a avut mai mulți bani să-i plătească pe cei care ne spun că unul sau celălalt merită să fie ales.
O știre din categoria celor care au devenit deja ceva cotidian, niște activiști ecologiști au stropit o operă de artă cu ceva.
Este ceva ce eu nu înțeleg, de ce activiștii ăștia ecologiști „atacă” operele de artă.
Eu, dacă aș conduce o astfel de mișcare le-aș ordona subordonaților să se culce, de exemplu, în sensul ăla giratoriu din jurul Arcului de Triumf. Sau să blocheze ușile întreprinderilor poluatoare astfel încât angajații să nu mai poată intra acolo. Sau să scuipe pe parbrizele celor care se plimbă cu mașini de teren prin Paris.
Dar să o stropești pe Mona Lisa cu sos de roșii, chiar cred activiștii ăștia că astfel poluatorii se vor speria și nu vor mai face ceea ce fac? Că se va speria melteanul ăla care în loc să meargă cu bicicleta la serviciu folosește pentru asta o mașină mare cât un transatlantic și care poluează la fel de mult?
Cred că este vorba fie de niște indivizi plătiți să discrediteze mișcarea ecologistă, fie, mai curând este vorba despre prostie.
V-am mai povestit despre Cosmin Avram, chiar imediat după ce a postat primul video din Rusia.
Și nu pot decât să mă bucur pentru el, este a doua oară când a apărut o știre despre el în presa „mare”, ceea ce probabil îi va mări audiența.
Mă bucur și pentru că este o dovadă vie că spunerea adevărului te răsplătește într-un final.
Pentru că omul ăsta este cinstit, a fost prin toată lumea și nu a spus ce este corect politic, ci ceea ce a văzut. Uneori spune adevărul într-o formă mai mascată, pentru că nu poți întotdeauna să-l spui răspicat, dar barem spune ceea ce crede și vede, iar cineva cât de cât inteligent va înțelege și lucrurile spuse „printre rânduri”.
Așa a făcut și în Rusia, a arătat cum e acolo, cu bune și rele.
Nu e singurul, sunt o mulțime de „youtuberi” care se plimbă prin lume și ne arată cum e acolo, în locuri în care majoritatea noastră nu vom ajunge niciodată.
Unii sunt cinstiți, cum este și Cosmin Avram, alții sunt necinstiți și arată ceea ce sunt plătiți să ne arate.
Eu vă recomand ca diseară să vă găsiți o jumătate de oră liberă și să vă uitați la clipul ăsta, găsiți un link în articolul de mai jos.
Și dacă chiar vreți să vedeți cum este în Rusia, uitați-vă la toată seria, Cosmin Avram a stat în Rusia timp de 30 de zile. Și ca să nu se spună că ați fost părtinitori, uitați-vă și la clipurile din Ucraina și după aceea, dacă prindeți gustul uitați-vă și la clipurile sale din alte părți ale lumii.
Iar dacă chiar vă interesează cum este în Rusia și Ucraina, uitați-vă și la clipurile lui „Bald and Bankrupt„, omul ăsta, un englez căruia îi place să mai și riște din când în când, a străbătut spațiul ex-Sovietic de la un capăt la altul, până când a intrat pe furiș într-o unitate militară unde este depozitată o navetă spațială „Buran”, a fost prins și l-au expulzat ăia. Ceea ce cred că a fost o mare greșeală a rușilor.
Iar în Ucraina nici nu l-au mai lăsat să intre, l-au oprit la frontieră, ceea ce a fost o mare greșeală a ucrainenilor.
Pentru că, dacă cei de acolo, și din Rusia și din Ucraina și din alte părți, spun adevărul, nu poate fi decât în avantajul lor ca mai mulți oameni să bântuie pe acolo și să ne arate tuturor cum este acel loc, fie că este vorba despre oameni din presa „clasică”, fie că este vorba despre cei din presa „cetățenească, cum sunt youtuberii sau alții care fac genul acesta de presă pe Facebook, Twitter, TikTok sau care or mai fi.
Sunt și alții, mulți, inclusiv români.
Oamenii ăștia au ajuns să constituie singura sursă credibilă de informații pentru ca noi să aflăm care este adevărul despre un anumit loc și de a ne feri de minciunile celor din presa „de stat”.
Pentru că sunt și astfel de cazuri, un exemplu veți găsi chiar în clipul ăsta al lui Cosmin Avram, undeva mai pe la sfârșit.
***
Activiştii francezi pentru climă au stropit din nou cu supă o operă de artă majoră – de data aceasta un tablou de Claude Monet – la doar circa două săptămâni după ce celebrul tablou „Mona Lisa” al lui Leonardo da Vinci a fost vizat de un act de vandalism similar.
Vloggerul Cosmin Avram a tras concluziile după ce a trăit 30 de zile în Rusia. El a fost uimit de faptul că unele lucruri sunt foarte diferite față de modul în care sunt prezentate în Occident, cum ar fi faptul că toate marile branduri au plecat, și crede că adevărul este undeva la mijloc.
Productivitatea per salariat în economie – comerțul bate industria
Conform datelor de la Institutul Național de Statistică din Ancheta structurală a întreprinderilor cu activitate în industrie, construcții, comerț și servicii de piață, activitatea de comerț continuă să fie cea mai profitabilă din punct de vedere al productivității măsurată ca Valore Adăugată Brută (VAB) pe salariat cu 166.629 lei/salariat.
Transportul public din Timișoara, mai predictibil cu sistem de monitorizare GPS modernizat
Primarul Dominic Fritz anunță îmbunătățiri semnificative pentru călătorii din Timișoara prin modernizarea sistemului de monitorizare GPS a transportului public. În curând, călătorii care folosesc mijloacele […]
Satul Mehala devine cu adevărat oraș odată cu tramvaiul IV
Primul Război Mondial a răsturnat cele mai multe din bunele rânduieli existente până la acea dată în toate orașele europene. Sigur că marea conflagrație a dus la schimbarea totală a vechiului continent ce căuta să-și găsească un nou făgaș. Dar acum ne referim doar la orașe și mai exact la dezvoltarea fără precedent a Timișoarei după măsurile luate pentru defortificarea Cetății de la finalul secolului al XIX-lea.