Profesorii din Timișoara adoptă tehnologia și inteligența artificială în ateliere interactive desfășurate la Colegiul Național Bănățean. În loc să interzică accesul elevilor la tehnologie, aceștia învață cum să integreze aceste instrumente în procesul de predare pentru a face lecțiile mai atractive și ancorate în realitatea zilei.
La Colegiul Național Bănățean, profesorii au experimentat cu table interactive, imprimante 3D, roboți, ochelari VR și alte echipamente IT revoluționare. Aceste sesiuni au schimbat modul de predare, oferind o experiență educațională mai captivantă și interactivă.
Reprezentantul unei companii de produse și servicii IT, Mihai Ardelean, a adus imprimante, scanere și un videoproiector de ultimă generație. „Vrem tehnologie, vrem mai simplu, totul se schimbă încet încet,” a declarat el, subliniind necesitatea adaptării la noile tehnologii în educație.
În contextul în care puține școli dispun de echipamente moderne, profesorii se confruntă adesea cu necesitatea de a se adapta independent la noile tehnologii. Atelierele de la Colegiul Național Bănățean au atras un interes considerabil, oferindu-le profesorilor instrumente și cunoștințe necesare pentru a ține pasul cu evoluția.
Unii elevi devin pasionați de tehnologie și obțin rezultate remarcabile. Echipa de robotică a Colegiului Național Bănățean a prezentat un robot creat de ei, evidențiind potențialul educațional al tehnologiei.
Profesorul Marius Lobază, de la Colegiul Național Bănățean, a subliniat importanța tehnologiei în educație. „La mine la oră se lucrează cu telefonul, pentru că, din păcate, este singura tehnologie la mâna elevului”, a spus el, evidențiind necesitatea adaptării la resursele disponibile.
Deși România se mândrește cu cea mai rapidă viteză la internet din Uniunea Europeană, utilizarea tehnologiei în procesul de învățare rămâne redusă. În ciuda resurselor disponibile, atelierele interactive oferă profesorilor instrumente pentru a schimba această paradigmă și a face educația mai atractivă.
Sursa: TVR Info