V.V. July 19, 2021

 

 

Primăria Timișoara se laudă că va fi prima din România care va înființa o Unitate Centrală de Achiziții (UCA), în cadrul unui proiect pilot al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP). Alături de Consiliile Județene Sibiu și Harghita, municipalitatea vrea să înființeze o agenție locală de achiziții care va centraliza toate achizițiile publice făcute de Primăria Timișoara și instituțiile din subordine.

 

 

Aceste lucru, spun reprezentanții instituției, va conduce la o economie semnificativă la bugetul local și cel al instituțiilor din subordine.

 

„Mă bucur mult că am fost aleși pentru a implementa acest proiect pilot. Administrația publică din România are nevoie de o transformare profundă și Primăria Timișoara are ambiția să fie vârful de lance în acest proces de reformă. Achizițiile publice sunt mecanismul cheie prin care se cheltuiesc bani publici. Dacă sunt prost făcute, plătim dublu prin prețuri mari și calitate slabă. Prin centralizarea achizițiilor din toate instituțiile publice locale vom scădea costul și vom crește calitatea produselor și serviciilor cumpărate. Un alt pas concret pentru transparență și profesionalism în administrație”, a declarat Dominic Fritz.

 

Înființarea Unităților centrale de achiziții locale este una din măsurile prevăzute în Strategia națională în domeniul achizițiilor publice, implementată de ANAP. Aderarea Primăriei Timișoara la proiectul pilot derulat de ANAP va fi supusă aprobării Consiliului Local Timișoara.

 

Totuși, din informațiile primite, până la această oră nu am aflat dacă se vor angaja alți oameni, cum va funcționa structura de conducere, câți angajati vor fi și cum vor fi ei selectați.

 

Citește și:  Timișorean amendat cu 3.000 de lei după ce a abandonat un obiect sanitar pe domeniul public

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*