Nicoleta C. May 5, 2020

 

Metoda de studiu Montessori nu se poate preda online. La baza acestei metode alternative se află socializarea şi tendinţele naturale ale copilului de a explora, de a se mişca şi de a împărţi informaţiile cu cei din jur.

Chiar şi predarea cursurilor online este contrar principiilor create de Maria Montessori acum două secole. Sistemul oferă libertate de mişcare, independenţă, dar mai ales socializare. Predarea este individuală sau în grupuri mici. Nu există competiţie, recompense sau pedepse, iar clasa este mixtă, cei cu vârste mai mici învăţă de la cei mari, fiecare grupă fiind ca o mică comunitate.

 

În contextul socio-economic generat de pandemia de Covid-19, școlile şi grădiniţele private nu beneficiază de ajutorul statului aşa cum se întâmplă în sistemul tradiţional de stat, motiv pentru care mii de copii şi cadre didactice sunt în situaţia de a se reorienta dacă Guvernul nu le întinde urgent o mână salvatoare. Învăţământul alternativ din România a ajuns în pragul falimentului.

 

„Este tragică situaţia tuturor şcolilor private din România, dar a şcolilor Montessori este de două ori mai tragică pentru că sunt alte condiţii de învăţare, investiţiile sunt mult mai mari. Trebuie să spun că suntem disperaţi. Fără un ajutor de la stat, sigur toate şcolile Montessori din România îşi vor închide porţile” a spus Laura Caraiman, fondator şcoala Montessori Hause Timişoara, pentru Mediafax.

 

Citește și:  Cum arată mâna unui chirurg după ce a stat 4 ore în operație la 28 de grade ca să salveze o viață

1 thought on “Învăţământul alternativ din România este în pragul falimentului

  1. Doar invatamantul??? Fiecare isi vede propriul domeniu, dar suntem intr-o societate complexa in care toate activitatile sunt legate. Poti sa-i inveti pe copii oricat daca nu ai ce sa le dai de mancare, de imbracat, de dormit, daca nu pot iesii pe strada, ….daca!

Leave a comment.

Your email address will not be published. Required fields are marked*