În 2008 Timişoara a fost în calculele germanilor de a deschide o fabrică aici, dar aceștia au ales până la urmă oraşul maghiar Kecskemét (aflat la 80 de kilometri de Budapesta) pentru o investiţie (în primă fază) de peste 800 de milioane de euro şi aproape 5.000 de locuri de muncă.
Prezenţa companiei la Timişoara ar fi însemnat înfiinţarea unui număr important de alte firme conexe care ar fi creat locuri de muncă, scrie adevărul.ro.
Germanii de la Daimler AG au decis, în 2008, să deschidă o fabrică în Ungaria. Kecskemét a câştigat în faţa Timişoarei, pentru că maghiarii aveau la acea oră drumuri mai bune şi s-au dovedit a fi mai serioşi în negocieri. Autorităţile de la Budapesta au declarat construcţia fabricii de la Kecskemét drept prioritate naţională încă din 2008, în timp ce rechinii imobiliari din România au umflat artificial preţul terenurilor din zonă.
„În primul rând, a câştigat infrastructura şi faptul că suntem convinşi că oamenii de aici vor respecta termenele şi toate promisiunile. A contat şi calitatea specialiştilor şi a meseriaşilor”, a declarat Michael Freis, director fabricii, la inaugurare.
La acea vreme, România avea autostrăzi doar în planurile Ministerului Transporturilor, nu exista linie de cale ferată de mare viteză (Arad are, la ora actuală, şi autostradă, şi tren de mare viteză), la 60 de kilometri este aeroportul din capitala Ungariei, iar autorităţile locale şi centrale au vorbit despre afacere în timp ce negocierile trebuiau să fie confidenţiale, să se facă cu uşile închise.
Înainte ca Mercedes să aleagă Ungaria, existau informaţii că fabrica germană s-ar putea deschide în Polonia sau România. După ce germanii au început discuţiile cu autorităţile din Timişoara, s-a aflat că amplasamentul pentru investiţie s-ar afla de 10 kilometri nord de Timişoara.
Mercedes negocia deja cumpărarea de teren în Timiş pentru investiţia anunţată de 800 de milioane de euro, iar acest lucru a dus la creşterea preţurilor la teren.